Ispanijoje pagamintas hibridinis autobusas yra šiek tiek mažesnis nei jau įprasti, dujomis varomi autobusai. Jame telpa 84 keleiviai, sėdimų vietų – 18. Specialistai teigia, kad ši transporto priemonė važiuoja naudodama tik elektros energiją. Dujomis varomas variklis įsijungia tik prireikus daugiau jėgos, pavyzdžiui, važiuojant įkalne. Todėl jis sunaudos daug mažiau degalų, o, važiuodamas elektros variklio jėga, išmetamosiomis dujomis oro beveik išvis neterš. Vienu įkrovimu autobusas gali nuvažiuoti apie 350 kilometrų.
„Lengvai vairuojasi – kaip lengvasis automobilis. Tik reikia įprasti, kad nėra jokio garso. Negaliu jausti akseleratoriaus – spaudi ir jis šoka iš vietos. Tai toks truputį skirtumas. O šiaip tikrai –pakankamai manevringas, tylus“, – pirmaisiais įspūdžiais su LRT televizija dalijosi Klaipėdos autobusų parko Pervežimų sk. viršininkas Vaidas Ramanauskas.
Hibridinis autobusas nupirktas vykdant tarptautinį projektą – Lietuvos Vyriausybė pardavė sutaupytus taršos leidimus, o juos įsigijusi Ispanija pageidavo, kad lėšos būtų skirtos ekologiškam transportui įsigyti. 9 projekte dalyvaujantiems Lietuvos miestams nupirkta 10 hibridinių autobusų. Ar jų ateityje daugės, kol kas neaišku.
„Tai yra tikrai tokia naujovė. Jeigu mes prie dujinio jau pripratom, tai hibrido dar nepažįstam ir nežinom, kokia tai mašina, kaip ją reikės aptarnauti. Šis autobusas beveik dvigubai brangesnis nei paprastas dujinis, o su dyzelinu – dar brangiau“, – pastebi Klaipėdos autobusų parko gen. direktorė Jelizaveta Daugininkienė.
Ekologiško autobuso kaina – beveik 1,5 mln. litų.
Liepą pagal tą patį projektą Klaipėdą turėtų pasiekti dar 11 naujų dujomis varomų autobusų. Tuomet apie pusė miesto gatvėmis riedančių įmonės transporto priemonių bus ekologiškos. Tyrimais nustatyta, kad didžiausias oro teršėjas uostamiestyje yra būtent transportas.