Septynis suspaustas gamtines dujas naudojančius „Castrosua City Versus Citelis CNG“ bei vieną hibridinį – dujomis bei elektra – varomą „Castrosua Tempus Hybrid“ marijampoliečiai įsigijo pagal Klimato kaitos specialiąją programą „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant autobusų parko transporto priemones“.
„Labai džiaugiamės galėdami miestiečiams pristatyti visai naujus, ekologiškus miesto autobusus. Jei ne Klimato kaitos programa, jų nebūtume įpirkę. Tai – didelė dovana miestui ir miestiečiams“, - sako Marijampolės autobusų parko direktorė Dalytė Venčkauskienė.
Išsyk po pristatymo visi autobusai išvažiuos į miesto gatves. Ateityje Marijampolės autobusų parko vadovai ketina įsigyti ir daugiau dujinių autobusų.
„Būtinai įsigysime ir daugiau, galbūt mažesnių, suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų. Mūsų siekis – kad mūsų gražaus miesto gatvėmis važinėtų tik ekologiškos, aplinkos neteršiančios transporto priemonės“, - teigia D. Venčkauskienė.
Priminsime, jog pagal Klimato kaitos programą devyni šalies autobusų parkai gavo 93 ispaniškas keleivines transporto priemones: 83 dujinius ir dešimt elektra bei dujomis varomų autobusų. Transporto priemonės šalies vežėjams nekainavo nė lito – lėšos jiems įsigyti gautos už Lietuvos Ispanijai parduotus vadinamuosius taršos leidimus.
„Castrosua City Versus CNG“ surinktas ant IVECO važiuoklės, variklis – taip pat IVECO. Transporto priemonės ilgis – beveik dvylika metrų.
„Castrosua Tempus Hybrid“ – ispanų gaminys, tiek kėbulas, tiek variklis - ispaniški. Šie autobusai itin originalūs bei ekologiški, jų iki šiol nedaug važinėja ir Europos miestų gatvėse.
„Castrosua Tempus Hybrid“ ilgis – 11,3 metro. Pasak gamintojų, originalios technologijos dėka šie autobusai degalų sunaudoja 25 proc. mažiau nei tradiciniai dyzeliniai. Vieną kartą įkrovus elektros baterijas, autobusas gali nuvažiuoti apie 100 kilometrų, suspaustų gamtinių dujų užtenka trims šimtams kilometrų.
Ispaniški „Castrosua“ autobusai jau važinėja Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje.