Interviu „Reuters“ A. de Juniacas tvirtino, kad daugelis oro linijų gali susitvarkyti su trečiadienį JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) paskelbtu leidimo skraidyti atidėjimu, tačiau jų galimybių suvaldyti krizę ribos jau beveik pasiektos.
IATA, kurią sudaro už 82 proc. viso pasaulio oro transporto atsakingų 290 oro linijų, vadovas komentavo situaciją po to, kai FAA paskelbė, kad „Boeing 737 Max“ šiemet nebus leidžiama kilti.
„Kai kuriems mūsų nariams tai kelia problemų, nes jie turi daug lėktuvų, kurie negali skristi arba nėra pristatomi, tačiau jiems reikia su tuo tvarkytis. Žinoma, jie nėra patenkinti, bet kol kas katastrofos nėra“, – sakė A. de Juniacas.
Vis dėlto, pridūrė jis, jei „Boeing 737 Max“ nebus leista skraidyti dar kelis mėnesius, „kai kuriems mūsų nariams tai būtų rimta problema“.
A. de Juniacas sakė suprantąs, kodėl Europos aviacijos reguliuotojai nori atlikti atskirą „Boeing 737 Max“ programinės įrangos tyrimą, tačiau taip pat paragino tolesniems projektams, kaip „Boeing 777X“, taikyti bendro pripažinimo principą.
Po dviejų katastrofų pernai spalį Indonezijoje ir kovo 10 d. Etiopijoje, nusinešusių iš viso 346 žmonių gyvybes, „Boeing 737 Max" orlaivių skrydžiai yra draudžiami tol, kol bus išaiškintos tikslios tragedijų priežastys.
Preliminarūs juodųjų dėžių duomenys parodė, kad Indonezijos „Lion Air" ir Etiopijos „Ethiopian Airlines" pilotų valdomų orlaivių katastrofos galėjo būti panašios.