Varžybų organizatoriai, „Volvo Lietuva“, informuoja, kad sulaukė nemažo vairuotojų susidomėjimo – įmonės dalyvauti atsiunčia net po keletą savo vairuotojų. Vienus vilioja solidūs nugalėtojų prizai, kiti – iš tikrųjų nori sužinoti, ar moka ekonomiškai vairuoti sunkvežimį.
Vilkikas pajuda nuo pažymėtos vietos prie „Le Méridien (Villon)“ viešbučio. Tuomet pradedama važiuoti keliu A2, Ukmergės kryptimi. Apsisukama ant viaduko ties Bartkuškių km ir važiuojama Vilniaus kryptimi. Vėl apsisukama ant viaduko prie viešbučio ir finišuojama toje pačioje pažymėtoje vietoje.
Pirmasis varžybas pradėjo įmonės „HAVI Logistics“ vairuotojas Rolandas-Jonas Kiudulas. Vyras sunkvežimį vairuoja Lietuvos teritorijoje, o varžybose sako nusprendęs dalyvauti paragintas darbdavio. Paklaustas, kaip vertina trasą, pabrėžia, kad ji ganėtinai apgaulinga.
„Yra nežymių kalniukų, bet jie daro savo. Įmantrybių vairuojant nepavyko paieškoti, nes nesu pratęs prie „Volvo“ sunkvežimių, aš važinėju su „Mercedes-Benz“. Pagrindinis skirtumas? Matyt, greičio dėžės darbas…“- svarsto R. J. Kiudulas.
Anot jo, varžantis buvo galima geriau panaudoti sunkvežimio inerciją. „Prieš varžybas trasa nesidomėjau, atėjau ir tiesiog nuvažiavau reikiamą atstumą. Gali iš anksto apžiūrėti trasą, pabandyti važiuoti, bet, manau, kad tai naudos neduos, juk kiekvieną kartą važiuodamas skirtingai pasielgi“, – svarsto vairuotojas.
Pasiteiravus, ar darbdavys skatina taupyti degalus, vyras sako, kad tai yra vienas iš darbo prioritetų. „Jei ekonomiškai važinėji, gauni priedą prie algos“, – atskleidžia R. J. Kiudulas, degalų taupymo varžybose dalyvaujantis pirmą kartą.
UAB „GRT Lietuva“ vairuotojas Piotr Pavliukevič, po Lietuva vežiojantis degalus, džiaugiasi, kad Lietuvoje atgaivinta ekonominio vairavimo varžybų idėja. „Sovietmečiu tokios varžybos būdavo gana populiarios. Džiugu, kad vėl galime pasitikrinti savo sugebėjimus. Degalus vežioti yra kur kas sudėtingiau nei krovinį vilkiko puspriekabėje. Vis dėlto varžybų trasa nebuvo tokia jau lengva. Pavyzdžiui, plika akimi nesimato įkalnės ar nuokalnės, o ten ji yra. Jei žinotum, galėtum daugiau degalų sutaupyti… Aš, manau, kad vairuodamas savo automobilį, tikrai būčiau daugiau sutaupęs“, – dėsto P. Pavliukevič.
Vairuotojas užsimena, kad kiekvienas prie vairo sėdintis žmogus, turi savo metodų, kaip taupyti degalus. „Iš esmės jokių didelių paslapčių nėra. Prieš įkalnę reikia gerai „įsibėgėti“, nuo kalniuko jau paskui leisti riedėti pačiai mašinai. Iš tikrųjų, kiekvienas lašas svarbus. Atimkite iš lito vieną centą ir jau nėra lito.Tas pats ir su degalais“, – svarsto vairuotojas.
„GRT Lietuva“ atstovui patiko tai, kad krovinys puspriekabėje sukrautas žemai – tai leidžia drąsiau įveikti posūkius. „Vidutiškai važiavau 80 – 82 km/val. greičiu“, – pasakoja P. Pavliukevič.
Eivitas Žarys, „Volvo Lietuva“ vairuotojų tobulinimo instruktorius, paprašytas įvertinti pirmųjų dalyvių pasirodymą, sako, jog trasoje trukdžių nebuvo. „Trumpame ruože link Ukmergės vyksta kelio atitvarų įrengimas, greitis apribotas iki 70 km/h. Abu dalyviai pasirodė labai panašiai, netgi laiko atžvilgiu – vienas trasą įveikė per 33 min., kitas – per 31 min. Jų važiavimo režimai irgi labai panašūs, visi stengiasi važiuoti kiek įmanoma lėčiau“, – aiškina E. Žarys.
Pasak jo, buvo situacijų, kai vairuotojai pernelyg optimistiškai vertino situaciją. Buvo momentų, kai nuokalnėje, ten kur nereiktų, vis tiek priliesdavo akseleratorių.
Lietuvoje vyks keturi kvalifikaciniai etapai – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose. Dvylika geriausių vairuotojų iš kvalifikacinių etapų pateks į Lietuvos finalą. Spalį geriausias Lietuvos vairuotojas susirungs su kitais varžybų dalyviais iš kitų Vidurio Europos šalių varžybų finale Čekijoje. Laimėtojo laukia prizas – automobilis „Volvo C30”.