Juo į Švediją plaukęs vyras piktinasi, kad kompanija rizikuoja keleivių gyvybe leisdama į jūrą laivą, kuris nedirba pilnu pajėgumu. Bendrovė „DFDS Seaways“ atstovai atremia – laivas saugus, o neplukdant juo žmonių, būtų dar blogesnė situacija.
„Nusipirkau bilietą dvi savaites iki kelionės. Tas keltas plaukė iš Kylio į Klaipėdą, o dabar padarė taip, kad jį sukeitė su laivu, kuris plaukia į Švediją. Kitą keltą atidavė vokiečiams, o tą „lukštą“ atidavė lietuviams. O jei tas vienas variklis būtų sugedęs, ar būtų kilusi audra? Nesakau, kad galėjome žūti, bet būtų tikrai didelių problemų. Mes plaukėme vos ne žmogaus žingsnių greičiu. Iš pradžių skelbė, kad numatomas atplaukimas apie 12-tą valandą, po to apie 13-tą, galiausiai, vietoje buvome apie 16-tą valandą, nors turėjome būti ryte“, – neslėpė pasipiktinimo vyras ir paaiškino, kad per tokį kompanijos sprendimą jis dvi dienas pavėlavo į darbą.
Anot vyro, jam ne tik teko keliauti vos vienu varikliu varomu keltu, bet dar ir tą dieną, kai turėjo išplaukti keltu Klaipėda-Karlshamnas, jis buvo informuotas, kad nebetelpa į keltą.
„Pikčiausia, kad aš, kaip antrarūšis žmogus. Nusipirkęs iš anksto bilietą keliauju į naują firmą, dirbu Švedijoje, o praradau dvi dienas, apie 400 eurų. O man sako, kad pirkdami bilietą sutinkate su mūsų sąlygomis. Tai kaip aš galiu nesutikti, jei kitaip išvis bilieto nenusipirksiu. Juk su mašina aš netilpsiu į lėktuvą, tai ką man daryti? O jie ką nori, tą daro. Siaubas kažkoks. Be to, aš turėjau plaukti išvakarėse keltu, pirkau bilietą dvivietėje kajutėje. Pasakė, kad aš netelpu į tą keltą. Be to, man iš dvivietės kajutės pasiūlė sėdimą vietą. Apie jokias kompensacijas man niekas nieko nesakė. Kotletą kelte nemokamai davė, skanus, bet savo problemos kotletu neužkišiu“, – pasakoja vyras.
Vyras sako, kad jo žiniomis, vokiečiai atsisakė naudotis „Regina Seaways“ keltu, dėl to jis buvo perkeltas į kitą maršrutą, tačiau tokias vyro žinias Bendrovė „DFDS Seaways“ atstovas Vaidas Klumbys neigia. Anot V. Klumbio, kompanija tokį sprendimą – sukeisti keltus, priėmė todėl, kad į Kylį plaukti vienu varikliu per toli, o iki Švedijos yra gerokai mažesnis atstumas. Laivas iki spalio 8 dienos neplaukiojo, tačiau tai dar labiau sutrikdė žmonių keliones.
Anot kompanijos atstovo, buvo svarstyti įvairūs Kylio maršruto pajėgumo atstatymo variantus, svarstyta pakaitinio laivo nuomos ar perdislokavimo iš kitų DFDS maršrutų galimybė.
„Pats greičiausias ir optimaliausias buvo kelto Athena Seaways sukeitimas su Reginos Seaways, įdarbinant pastarąją Švedijos maršrute - savaime suprantama - prieš tai įvertinos jos techninį stovį, atstačius saugumo sistemas ir gavus visus atitinkamų institucijų leidimus. Mes apgailestaujame ir atsiprašome savo klientų, kurie dėl vieno iš dviejų pagrindinių „Regina Seaways“ variklių gedimo, patyrė įvairių nepatogumų. Siekdama, kiek įmanoma šioje situacijoje, efektyviau išspręsti susidariusių į Vokietiją klientų eilių klausimą, bendrovė į Kylio maršrutą nusprendė perkelti Švedijos linijoje plaukiojusį keltą „Athena Seaways“, o „Regina Seaways“, atstačius jos saugumo sistemas ir iš atitinkamų institucijų gavus visus leidimus, perkelti į Švedijos maršrutą. Deja, tai paveikė ir kai kuriuos į Švediją keliaujančius keleivius, kurie apie pasikeitusius laivus bei pasikeitusį Švedijos maršruto tvarkaraštį buvo iš anksto informuoti. Keleiviams, kurių kelionės buvo įtakotos laivų tvarkaraščio pasikeitimo Švedijos maršrute, buvo pasiūlyta grąžinti pinigus už įsigytus bilietus arba perkelti kelionę į kitomis dienomis plaukiančius laivus. Jeigu keleiviai nusprendė pasirinktį kelionę pakeistu tvarkaraščiu, jiems buvo stengiamasi suteikti analogiškas keliavimo sąlygas, tačiau nesant galimybei pasiūlyti tos pačios kategorijos kajučių, buvo grąžintas skirtumas tarp turėtos aukštesnės ir gautos žemesnės kategorijos kajutės ar sėdimos vietos“, – sako V. Klumbys.
Anot V. Klumbio, laivas nėra automobilis, tad nėra paprasta išnuomoti ar kitaip surasti pamaininį laivą. Teko ieškoti optimaliausio sprendimo, mat kol „Regina Seaways“ buvo tikrinamas ir neplaukiojo, teko pertvarkyti laivų plaukimo grafikus.
„Keltas „Regina Seaways“ nuo spalio 8 dienos į Švedijos Karlshamną plaukioja vienu varikiu, o tai kelionę pailgino 4 valandomis: laivas į Karlshamną vietoj 9.00 val. atplaukia 13.00 val. Apie tai klientai taip pat buvo informuoti, naujasis laikinasis grafikas skelbiamas ir įmonės svetainėje. Kita vertus, reikia turėti galvoje, kad rudens metu oro sąlygos jūroje gerokai pablogėja, todėl laivų vėlavimas, nepaisant to ar jis plaukia vienu ar abiem varikliais, yra įprastas dalykas. Didžioji pasaulyje plaukiojančių laivų dalis turi tik vieną variklį“, – sako V. Klumbys.
V. Klumbys paaiškino, kad vyras, kuris pateko į nemalonią situaciją, gali prašyti kompensacijos. Visus nusiskundimus nagrinėja „DFDS Seaways“ juridinis skyrius, tad žmogus gali kreiptis dėl savo situacijos.