Kaip skelbiama Seimo Europos reikalų komiteto pranešime, vasario 3 dieną Seimo Europos reikalų ir Ekonomikos komitetams buvo pristatyta informacija apie projekto „Geležinkelių jungties „Rail Baltica“ plėtra“ įgyvendinimą: projekto finansavimo poreikį, būsimos infrastruktūros valdymą, projekto įgyvendinimo Lietuvos teritorijoje pažangą ir svarbiausius tikslus 2021 metams.
„Komitetai ragina siekti, kad būtų gerbiamas Europos Vadovų Tarybos pasiektas kompromisas ir užtikrintas tinkamas projekto „Rail Baltica“ – kaip visos Europos Sąjungos strateginio infrastruktūros projekto – statybos finansavimas 2021–2027 m. Europos Sąjungos daugiametėje finansinėje programoje.
Pagrindinis Baltijos valstybių tikslas – nutiesti ir pradėti eksploatuoti geležinkelių jungtį „Rail Baltica“ 2026 metais gali būti įgyvendintas laiku ir kokybiškai tik tuomet, jei bus skiriamas pakankamas savalaikis ES finansavimas“, – rašoma jame.
Kaip skelbia komitetai, šiuo metu vyksta tarpinstitucinės ES Tarybos derybos su Europos Parlamentu dėl teisės aktų, susijusių su ES daugiamete finansine programa.
Baltijos šalys laikosi pozicijos, kad visi su daugiamečiu ES biudžetu susiję teisės aktai, taip pat ir Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) reglamentas, turi atitikti praėjusių metų liepos 21 dienos Europos Vadovų Tarybos išvadas.