Tilto būklė rūpestį kelia jau ne vienus metus, tačiau iki šiol būdavo pasitenkinama pašalinant didžiausias bėdas ir kosmetiškai palopant vieną ar kitą tilto dalį. Pastarasis toks trumpas remontas vyko praėjusių metų gruodžio viduryje.
Kai kurios su tiltu susijusios problemos iš viso nebuvo sprendžiamos. Pavyzdžiui, kai sraigtiniai pėsčiųjų laiptai, skirti nusileisti į patiltę, pavojingai aptrupėjo, nuspręsta iš viso uždrausti pėstiesiems jais naudotis.
Specialistai ramina žmones
Žvelgiant į Lazdynų tiltą iš šono akivaizdžiai matyti, kad jis įlinkęs. Nerimą kelia ir tilto pakraščių, ant kurių nutiesti pėsčiųjų šaligatviai, būklė. „Vilniaus diena“ iš kelių nuogąstaujančių skaitytojų sulaukė klausimo, ar iš viso saugu tais šaligatviais vaikščioti.
„Ne ne, tilto būklė tikrai nėra avarinė, nes tuomet jį iš karto reikėtų uždaryti. Žmonės gali drąsiai tiek važiuoti, tiek eiti tiltu, nepaisant to, kaip jis atrodo – joks pavojus jiems negresia. Mūsų specialistai kiekvieną mėnesį po kelis kartus tiltą apžiūri ir patikrina jo konstrukcijas“, – tikino Vilniaus tiltų priežiūra užsiimančios bendrovės „Tiltuva“ direktorius Gintaras Kostiukevičius.
Vis dėlto G.Kostiukevičius nė nemėgino slėpti, kad dėl tilto kyla daugiau bėdų, nei jų matyti iš išorės. Kai kurios problemos užprogramuotos jau jį konstruojant ir statant. „Panašių „ligų“ turi panašios konstrukcijos ir beveik tuo pat metu statytas Valakupių tiltas. Pernai tos „ligos“ buvo gydomos ir dabar mes atidžiai stebime, ar jos neatsinaujins“, – sakė „Tiltuvos“ vadovas.
Eismas aštuoniomis juostomis
1969 m. pastatytą gelžbetoninį Lazdynų tiltą būtina ne tik suremontuoti, bet ir iš esmės rekonstruoti, nes nutiesus pietinį ir vakarinį aplinkkelius eismas juo taps kelis kartus intensyvesnis, o apkrovos didesnės. Aplinkkelius jungsiantis tiltas bus tarptautinio maršruto dalis. Per jį, pavyzdžiui, automobiliai iš Minsko važiuos Kauno ir Panevėžio kryptimis.
Baiminantis, kad dabartinio tilto pločio ateityje gali nepakakti, nuspręsta imtis ir gana radikalių permainų: tiltas bus platinamas, prie jo šonų bus pristatoma papildomų dalių, o važiuojamoji kelio dalis praplatės iki aštuonių juostų. Tikimasi, kad praplatintu tiltu per dieną galės važiuoti iki 60 tūkst. lengvųjų automobilių ir 1200 sunkvežimių.
Tiltų remontas visada kelia nepatogumų miesto gyventojams. Jeigu būtų uždarytas Lazdynų tiltas, šio rajono gyventojams į miesto centrą tektų važiuoti dideliu lanku per Karoliniškes, T.Narbuto gatvę, Žvėryną. Savivaldybės Infrastruktūros projektų skyriaus vedėjas tvirtino, kad šį kartą to tikrai nebus: „Žinoma, eismas tam tikrais rekonstrukcijos etapais bus ribojamas, tačiau visiškai uždaryti tilto neplanuojame.“
Stovės pusę amžiaus
Daugiau ar mažiau kasmet tvarkomi bei remontuojami visi Vilniaus tiltai. Lazdynų tilto būklė šiuo metu yra pati blogiausia mieste. Jo rekonstrukciją planuojama vykdyti tiesiant vakarinį aplinkkelį. Skaičiuojama, kad bendra darbų sąmata sieks 31,5 mln. litų, o tilto rekonstrukcijos darbai bus baigti iki 2013 m.
G.Kostiukevičiaus teigimu, būtina remontuoti ne tik patį Lazdynų tiltą, bet ir jo viduje nutiestas šiluminės trasos ir vandentiekio komunikacijas.
„Jos nėra sandarios, iš jų nuolat varva vanduo, jis spartina metalinių tilto konstrukcijų koroziją. Tai mato mūsų darbininkai, tikrinantys tilto vidaus būklę. Mes jau kelerius metus miesto valdžią įtikinėjame, kad tiltą būtina kapitališkai remontuoti. Tikėkimės, kad dabar jau ilgai laukti iš tiesų nebereikės“, – vylėsi G.Kostiukevičius.
Per rekonstrukciją turėtų būti keičiamos kai kurios susidėvėjusios tilto sijos ir kiti korozijos paveikti konstrukcijų elementai. „Kapitališkai suremontavus, atnaujinus ir sustiprinus tiltas sėkmingai stovės dar mažiausiai penkiasdešimt metų“, – užtikrino „Tiltuvos“ direktorius.
„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:
A.Štaras skandina valdžią
„Leo LT oponentai verčiami valstybės priešais“
Konservatoriai kyla prieš „Akropolį“