„Net su tomis 13 krypčių istorija nesibaigia, nes jeigu pažiūrėsime pvz. į Paryžių, skraidoma du arba tris kartus į savaitę. Verslui ne tik reikalingas skrydis, kur galėtum atskristi ryte ir išskristi atgal vakare, bet čia mes kalbame apie du-tris kartus per savaitę. Ir net tomis dienomis, kai lėktuvai skraido, geras pavyzdys yra Frankfurtas, iš Vilniaus į Frankfurtą reisai yra 6:55 ir 15:20, o atvyksta iš Frankfurto 14:40 ir 23:30.
Kitaip tariant, verslui tai yra visiškai netinkamas dalykas“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komiteto posėdyje kalbėdamas apie verslo poreikius atitinkančių skrydžių krypčių plėtrą teigė R. Valiūnas.
Jis aiškino, kad jeigu reikėtų palyginti Rygos ir Vilniaus oro uostus, tai tarp 7 ir 8 val. ryto iš Rygos oro uosto yra 13 skrydžių verslo kryptimis, o tuo tarpu iš Vilniaus vos du skrydžiai, iš kurių Amsterdamo kryptis lietuviams daugiau asocijuojasi su persėdimu skrydžiui į Jungtines Amerikos Valstijas.
„Tokia situacija nepadeda investicijoms Lietuvoje, manyčiau, kad tai yra esminis kenkimas mūsų investicijoms. Dalis investicijų pasirenka kitas vietas, ar tai būtų Lenkija, ar Čekija, ar daugybė kitų vietų, kadangi Lietuva kartais tikrai negali pasiūlyti kitų žymiai geresnių dalykų, negu siūlo kitos šalys“, – tvirtino Investuotojų forumo Valdybos pirmininkas.
Jis taip pat pažymėjo, kad beveik 70 proc. keleivių Lietuvoje skraidina pigių oro skrydžių bendrovės, kai Vakarų Europos ir JAV kompanijų verslai tokiomis avialinijomis beveik nesinaudoja.
„Tiek Vakarų Europos, tiek JAV kompanijų verslas faktiškai neskraido, arba beveik neskraido su pigiomis avialinijomis, vienose kompanijose neapmokamos išlaidos pigių avialinijų, kitose netgi yra draudžiama skraidyti“, – sakė R. Valiūnas.
Investuotojų forumo Valdybos pirmininkas pažymėjo ir tai, kad Lietuva yra viena iš dviejų Europos Sąjungos šalių, kuri neturi savo avialinijų ir reikėtų dėti pastangas joms sukurti.
„Europos Sąjungoje tik Slovakija neturi savo avialinijų ir Lietuva. Matyt tuo mums labai didžiuotis nereikėtų ir dėti pastangas. Labai siūlyčiau galvoti apie bazines avialinijas Lietuvoje. Verslas po trijų žinomų nesėkmių to, matyt, nedarys“, – tikino investuotojas.
„Į avialinijas Lietuvoje turėtume žiūrėti kaip į geležinkelio bėgius, tai yra būtina infrastruktūra“, – pridūrė jis.
R. Valiūnas išskyrė ir prioritetines kryptis, į kurias turėtų būti tiesioginiai skrydžiai iš Lietuvos oro uostų, tarp kurių yra ir Vakarų Europos, Skandinavijos šalių sostinės bei pasibaigus karui – Kyjivas.
„Kryptys yra visiškai aiškios, vienas iš trijų oro uostų arba City, arba Heathrow arba Gatwick, tada be abejo kalbame apie penkis didžiausius Vokietijos miestus – Berlyną, Miuncheną, Diusendorfą, Frankfurtą, ir vieną pamiršau. Taip pat kalbame apie visas Skandinavijos šalių sostines, apie Helsinkį, Varšuvą, Vieną, Amsterdamą, Paryžių, Madridą.
Jei tokios kryptys egzistuotų situaciją turėtume gerokai kitokią. Ir be abejo, pasibaigus karui Ukrainoje, Kyjivas būtų mums pakankamai svarbi kryptis“, – aiškino Investuotojų forumo Valdybos pirmininkas.