„Baisus karštis, vaikai sugulę ant žemės, nei vandens, nei maisto. Tai žiauriai išsekino. Niekas nereagavo į mūsų prašymus“, - pirmąją atostogų Turkijoje dieną prisiminė Renata Šilkaitienė, išvykusi atostogauti su šeima.
Visi lėktuvu iš Vilniaus atskraidinti keleiviai buvo išvesti į lauką ir turėjo laukti prie Antalijos oro uosto durų.
„Laukėme lauke. Įsivaizduokite tą baisų karštį: prakaitas bėga, ištisai buvome šlapi, bijojome netekti sąmonės“, - prisiminė moteris.
Jos šeima su dviem mažamečiais vaikais lauke išsigelbėjimo laukė 14 valandų.
Mažametė Renatos dukra pripažino, kad atostogų pradžia išgąsdino. „Tada galvojau, kad visą savaitę pasiliksiu oro uoste“, - sakė mergaitė.
„Vaikas labai verkė, pradėjo skaudėti galvą, - tvirtino moteris. - Niekas į mūsų ašaras nereagavo. Supanikavome ir mes, ir kitos moterys: tai paverkdavome, tai pasijuokdavome. Nežinojome, kas bus toliau“.
Beviltiškoje situacijoje atsidūrę poilsiautojai pasakoja skambinę visais įmanomais telefonais, tačiau situacija nesikeitė.
„Mes likome laukti, nes nežinojome, ar mus paims po to skrendant atgal namo. Kitiems žmonėms su vaikais trūko kantrybė ir jie nieko nelaukdami sėdo į taksi ir važiavo į viešbučius“, - kalbėjo Renata.
„Didžiausias klausimas, kam reikėjo mus išskraidinti, kodėl jie taip padarė“, - atsakymo ieškojo moteris.
Buvo žmonių, kurie neturėjo pinigų
Moteris jaučiasi labai dėkinga kelionių agentūrai, per kurią pirko kelialapį, nes ši pasirūpino, kad poilsiautojai gautų penkių žvaigždučių viešbutį.
„Buvo tokių žmonių, kurie neturėjo pinigų, juk nusipirko kelionę „viskas įskaičiuota“. Kiti neapsikentę už savo pinigus važiavo taksi. Jie mokėjo šimtus dolerių ir eurų, kad išvažiuotų iš to košmaro. Įsivaizduokite, jautėmės įkalinti daugiau nei 30 laipsnių karštyje. Buvo baisu. Labiausiai žudė nežinomybė“, - kalbėjo pašnekovė.
Klausia, kaip taip buvo galima pasielgti
Dukros ir penkiamečio anūko oro uoste laukusi Valentina pasakojo, kad poilsiautojai turėjo pusę paros praleisti Turkijos oro uoste – viešbutį jie pasiekė tik apie vidurnaktį, kuomet rūpinimąsi poilsiautojais perėmė vietos bendrovė.
„Penktadienį bandžiau skambinti ir eiti į „Go Planet Travel" biurą, bet niekas manęs neįsileido. Dar gegužę mes su vyru su šia bendrove atostogavome Tunise, viskas buvo gerai", - sakė ji.
Bendra bėda suvienijo
Valentinos dukra Olga tvirtino pateiksianti pretenziją dėl sugadintų atostogų. Už savo ir sūnaus savaitės poilsį moteris sumokėjo 3,5 tūkst. Lt.
„Kalbant apie viešbutį, tai gavome ne tokį, kokio tikėjomės, nes vykome poilsiauti į penkių žvaigždučių viešbutį, o gavome geriausiu atveju trijų. Žinoma, jau ir tai gerai, kad gavome lovą. Pusė mūsų lėktuvo buvo apgyvendinti tame pačiame viešbutyje, taigi buvo puiki kompanija, susidraugavome. Galiu pasakyti, kad per ankstesnes keliones su lietuviais tiek daug bendrauti neteko, o šis įvykis mus suvienijo“, - sakė ji.
Dukros su vyru bei anūku laukę Viačeslavas ir Liudmila teigė, kad jų artimieji, sužinoję, jog jų Turkijoje niekas nepriims, nelaukė oro uoste ir nuvyko į viešbutį, kuriame turėjo būti apgyvendinti. Oro uoste nebuvo nei vandens, nei maisto, tad jauna šeima nerizikavo sveikata.
Viešbutyje paaiškėjo, kad niekas neapmokėta, už pirmąją naktį teko sumokėti iš savo pinigų, vėliau su jais susisiekė Turkijos bendrovė, kuri pradėjo rūpinti „Go Travel Planet“ pamestais poilsiautojais.
Išskrido 143 žmonės
Praėjusį penktadienį nemokia pripažinta bendrovė išskraidino 143 suaugusius ir keturis kūdikius. Valstybės turizmo departamento duomenimis (VTD), įmonė taip pasielgę žinodama, kad už viešbučius nesumokėta ir turistų niekas nepasitiks.
Poilsiautojai įstrigo Antalijos oro uoste, kol buvo rastas sprendimas - jų aptarnavimą iki liepos 11 dienos perėmė Turkijos kompanija „Akatyour“.
Departamento atstovė ryšiams su visuomene Edita Gaigalienė DELFI sakė, kad už šių turistų išvežiojimą po viešbučius ir nakvynę pagal pateiktą VTD garantinį raštą, kad bus apmokėta, apmokėjo Turkijos bendrovė „Akatyour“, kuriai vadovauja Lietuvos garbės konsulė Ismahan Mine Okudur. Vėliau šias išlaidas padengė draudimo bendrovė.
„Deja, nei šiuos turistus turėjusi aptarnauti Turkijos bendrovė, nei pradžioje į pagalbą pasisiūlęs „Novaturas“ nesutiko aptarnauti Lietuvos turistų be išankstinio apmokėjimo už paslaugas“, - sakė ji, pridūrusi, kad draudimo bendrovė pinigų pervesti tą pačią dieną fiziškai negalėjo.
„Go Planet Travel“ savo veiklą buvo apdraudusi 700 tūkst. Lt.
Nuo šeštadienio „Go Planet Travel“ kelionės nebevykdomos jokiomis kryptimis. VTD skaičiuoja, kad iš viso nuo „Go Planet Travel“ gali būti nukentėję apie tūkstantis žmonių.
Turizmo departamentas savo tinklalapyje informuoja, kad „Go Planet Travel“ turistai prašymus dėl pinigų gražinimo turi pateikti per kelionių agentūras, kuriose įsigyta kelionė. Turistai, įsigiję keliones tiesiai iš „Go Planet Travel“, prašymą dėl nuostolių atlyginimo, pateikia departamentui.
Pabrėžiama, kad pakanka pateikti vieną pretenziją.
Rekomenduojamą prašymo formą galima parsisiųsti paspaudus šią nuorodą.
„Go Planet Travel“ turistus skraidino užsakomųjų skrydžių bendrovė „Grand Cru Airlines“, kuri dėl susikaupusios 4 mln. litų skolos liepos 3 dieną nutraukė sutartį su „Go Planet Travel“.
Ketvirtadienį VTD sustabdė ir atvykstamojo turizmo bendrovės „Go Baltic Travel“ licenciją. Šiai įmonei vadovauja Martynas Laivys, kuris anksčiau vadovavo bendrovei „Tez Tour“ bei bankrutavusiai įmonei „Star1 Airlines“
Tiek „Go Baltic Travel“, tiek „Go Planet Travel“ priklauso Kipre registruotai įmonei „Grand Go Group“.