Ruošiantis keleivių antplūdžiui didelis dėmesys buvo skirtas keleivių susisiekimui su uostu. Kauno taksi įmonės pripažįsta: darbo padaugėjo minimaliai, nors dabar pagrindinis šalies oro uostas ir yra Kaune.

Kaip DELFI sakė Kauno taksi įmonių atstovai, jie pastebi, kad dažniau yra gaunami iškvietimai nuvežti į Kauno oro uostą, tačiau darbo padaugėjo minimaliai. Tam įtaką daro keletas veiksnių, tarp jų ir automobilių nuoma, „Uber“ iškvietimai ar net nelegalūs taksi.

Vietiniams taksistams iškvietimų skaičius didėjo minimaliai

„Taksi greičiau“ direktorius Gintautas Sudeika pasakojo, kad Kauno oro uostui tapus pagrindiniu, padaugėjo norinčiųjų nuvykti į jį. Ši įmonė neturi automobilių prie oro uosto.

Dėl kelionių į oro uostą skaičiaus didėjimo pritarė ir kitos Kauno taksi įmonės „Enes“ atstovė. Ji pabrėžė, kad mieste iškvietimų daugėja, tačiau darbo prie oro uosto nėra daugiau nei įprastai.
„Jei važiuotų daugiau klientų mes tik džiaugtumėmės. Girdėjau vakar viešbučiai džiaugėsi, kad pas juos apsistoja daugiau žmonių, bet kad mes turime daugiau klientų – aš to nepasakyčiau“, – guodėsi pašnekovė.

„Enes“ įmonė yra sudariusi sutartis su viešbučiais, todėl turistus vežioti mieste dabar tenka dažniau. „Enes“ atstovė svarstė, kad darbo padidėjimo galbūt nėra būtent dėl to, kad vietiniai gyventojai taip pat atostogauja, tačiau ne mieste, o yra išvykę. Darbo kiekis lyginant su praėjusiais metais – labai panašus.

Tradicinių taksi įmonių priešininkai – modernios pervežimo įmonės ir nelegalūs vairuotojai?


„eTAKSI“ teigia, kad užsakymų skaičius Kaune lyginant šių ir praėjusių metų antrą ketvirtį išaugo daugiau kaip 30 proc. Kaip teigia „eTAKSI“ rinkodaros vadovė Eglė Urbonaitė, vis daugiau kauniečių išbando „eTAKSI“ mobilią programėlę ir tampa lojaliais jos vartotojais.

„Tikėtina, kad dėl Vilniaus oro uosto remonto ir skrydžių perkėlimo šis skaičius dar sparčiau augs šių metų liepos ir rugpjūčio mėnesiais“, – prognozavo E. Urbonaitė.

Tiesa, kviečiant per „eTAKSI“ programėlę Kaune, iškvietimai yra matomi tik Kauno taksi vairuotojams. Naudojantis programėle, iš kitų miestų taksistai atvyksta tik tuo atveju, jei jie atveža klientus iš kitų miestų į Kauną.

„Taksi greičiau“ ir „Enes“ įmonės pastebėjo, kad keleivių padidėjimas nėra jaučiamas dėl atsiradusių naujų konkurentų – tai pavėžėjai iš Vilniaus. Šalia tradicinių taksi įmonių padaugėjo „Uber“, „Taxifay“ bei „eTransport“, kurie atsiunčia į oro uostą automobilius ne tik iš Kauno, bet ir Vilniaus.

„Enes“ taksi įmonės atstovė teigė, kad jie pastebėjo, jog į rinką plūstelėjo nelegalūs taksi automobiliai. Būtent jie, pašnekovės teigimu, padaro daugiausiai žalos.

„Kiekvienais metais mums darbo mažėja, nes mūsų klientus pasisavina nelegalūs taksi vairuotojai. Anksčiau buvo kontrolė, kuri bent du kartus per mėnesį tikrintų taksi automobilius, bet dabar – jų nėra“, – piktinosi pašnekovė.

Nelegalus klientų vežimas vilioja tuo, jog dažnai į taksi įmones priimami tik vairavimo stažą turintys asmenys, tačiau veiklą vykdant nelegaliai klientus pervežti gali bet kas. Taip pat svarbus aspektas – automobilių ir keleivių draudimas. Taksi įmonių automobilių draudimas yra didesnis nei įprastai taip pat visada yra apdraudžiami keleiviai. Veikiant nelegaliai galima išvengti šių išlaidų.

Kaune pastebima tendencija, kad viešbučiams pasidžiaugus didesnių turistų skaičiumi, padaugėjo ir nelegalių taksi automobilių gatvėse.

„Gauname iškvietimą, tačiau nuvykus – kliento jau nebėra. Jie tikriausiai galvoja, kad dabar daug darbo, tačiau jo nėra tiek daug“, – DELFI pripažino „Enes“ atstovė.

Kainos išlieka tokios pačios

Visų kalbintų įmonių atstovai pripažino, kad visi įkainiai nesikeičia jau keletą metų. Kaip teigė „Taksi greičiau“ direktorius, vežimo įkainiai nesikeičia nuo 2011-ųjų metų. Šalyje pakeitus valiutą, kainos nebuvo apvalinamos ir išliko tokios pačios.

„Pas mus nėra brangesnio užmiesčio tarifo, kuris yra pas kitas pavėžėjimu užsiimančias įmones ir taksi įmones“, – atkreipė dėmesį direktorius.

„Enes“ įmonės atstovė tvirtino, kad kainos nesikeičia jau keliolika metų, o kainos dieną, naktį, švenčių dienomis yra tos pačios, nepaisant to, kiek klientų skambučių yra sulaukiama.
Priešingai yra „eTAKSI“ skelbiamuose įkainiuose. Dėl taikomo užmiesčio tarifo, kelionės į Kauno oro uostą, kuris yra užmiestyje, kaina padidėja 1-2 eurais. Vidutinė kelionės kaina mieste apie 4,5 Eur.

Kauno oro uostas nereguliuoja taksistų

Lietuvos oro uostų Komunikacijos projektų vadovė Agnė Mažeikytė DELFI patvirtino, kad dėl Kauno oro uosto taksi nusiskundimų iš keleivių kol kas nebuvo gauta.

A. Mažeikytė išskyrė, kad Kauno oro uoste nėra įrengtos tokios taksi eilės, kaip kad Vilniuje. Tad laikinosios sostinės taksi vairuotojai elgiasi taip, kaip patys mano esant tinkama. Oro uostas neužsiima šių eilių stebėjimu ir reguliavimu.

Lietuvos oro uostai pasirūpino, kad keleiviai galėtų rinktis iš įvairių keliavimo iki oro uosto galimybių – miesto autobusai, tarpmiestiniai autobusai, traukinio maršrutas, trumpalaikė automobilio nuoma ar įvairios pavežėjimo paslaugos“, – teigė A. Mažeikytė.

Kauno oro uostas, besiruošdamas keleivių antplūdžiui, įrengė papildomas automobilių stovėjimo aikšteles, kuriose yra apie 2 tūkst. stovėjimo vietų. Taip tikimasi sumažinti diskomfortą dėl to, kad oro uostas neturi savo automobilių ir neteikia antžeminio transportavimo paslaugų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)