Kauno automobilių turguje pirkėjų praktiškai nematyti, vaikštinėja tik galvas nuleidę pardavėjai. Jie sako, kad parduoti ką nors po naujų metų tapo itin sudėtinga.
„Parduoti nėra kam‟, – sako pardavėjas Darius.
Tačiau nors bendruose pardavimų skaičiuose – štilis, o naujų transporto priemonių registravimai šiemet krito beveik 8 proc., suaktyvėjo pirkėjai, bandantys išvežti automobilius iš Lietuvos per Baltarusiją į Rusiją.
„Per baltarusius gal rusai perka, galime taip sakyti. Bet irgi naujesnes mašinas perka‟, – komentavo pardavėjas.
Pastebimos ir schemos internete.
„2012 metų „mini kuperį‟ labai žiūrinėjo, apsiformino, sako „varysiu į Maskvą‟, bet lietuvis‟, – pasakojo vyras.
„Yra suaktyvėjimas, nėra taip masiškai, bet vieną kitą nuperka. Geresni automobiliai galimai papuola ir į Rusiją, kadangi kainų skirtumas, išmuitinimas mažesnis Baltarusijoje, bet jau čia perka naujesnius automobilius‟, – Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis.
Tuo metu „Regitra“ fiksuoja drastiškai išaugusius iš Lietuvos į Baltarusiją vežamų automobilių skaičius.
„Matome, kad ženkliai padidėjo, palyginti su praeitais metais, nes pernai baltarusiai per sausio–vasario mėnesį išvežė 268 automobilius, šiais metais padidėjo 10 kartų – 2600 su trupučiu. Akivaizdus augimas, įspūdingas‟, – sako „Regitros‟ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Rekordiniai pokyčiai pradėjo vykti nuo šių metų pradžios. Daugiausiai išvežamos lengvosios transporto priemonės. Pastebima, jog pirkėjai dažnai būna iš tam tikrų socialinių grupių, kurios gauna dar didesnių lengvatų.
„Baltarusiai, kuriems truputį pamažintas muitas, – daugiavaikiai, veteranai visokie – tai jie perka ne senesnes nei 2010 metų laidos, na, apie 2010–2015 metų gamybos automobilius, jiems ten išmuitinimas mažesnis‟, – sako V. Naujanis.
Į Baltarusiją vežami populiariausi automobiliai, vidutiniškai tokių gamybos metų transporto priemonės kaina, pasak pašnekovo, yra 4–5 tūkst. eurų.
Būtent Baltarusija tapo ta kryptimi, kuria susidomėjimo anksčiau beveik nebuvo, bet išryškėjo dabar.
„Standartas kol kas vis dar išlieka ukrainiečiai (tai yra, importas į Ukrainą – red.), buvo pikas praeitais metais, gegužės–birželio mėnesiais, tuomet buvo muito mokesčiai nuimti pas juos, tai jie masiškai važiavo, dabar matome akivaizdžiai sumažėjusį srautą. Tai kažkokių dar naujų krypčių neatsidarė‟, – kalba „Regitros‟ generalinio direktoriaus pavaduotojas S. Šuminas.
Įsigaliojus naujai savininkų transporto apskaitos sistemai jie turi prievolę išviešinti sandorį, pardavėjas turi nurodyti, kam pardavė automobilį ir koks jo galutinis taškas. Spėjama, kad tai leido pamatyti, kokie automobilių srautai iš tiesų patenka į priešiško režimo šalis.
Čia galite pažiūrėti LNK video: