„Aš tvarkau automobilius tiek visiems žmonėms, tiek lenktynininkams. Taip pat pats dalyvauju ralio varžybose ir jas organizuoju“, – tik atvykus stovėdamas pilname mašinų apstatytame kieme sako Tadas.

Jis pasakoja į Visaginą prieš 7-erius metus atsikraustęs iš Anykščių, čia jį atvedusi meilė, o tik įsikūręs jis iškart atidarė savo įmonę ir ėmėsi automobilių remonto verslo.

Automobilius jis, kaip aiškina, tvarkydavo dar būdamas vidurinėje mokykloje, todėl atvykus į šį miestą darbas garaže jam nebuvo naujiena.

„Mano visas gyvenimas susijęs su automobiliais ir sportu. <...>

Dar senais laikais autosportu užsiėmė ir mano tėtis, todėl tai nuo mažų dienų buvo mano kraujyje. Nuo 15 m. dalyvavau autokroso varžybose, bet, kaip žinome, autosporte tikroji karalienė yra ralis.

Dalyvauti jame buvo mano gyvenimo svajonė ir prieš 4 m. sukūrėme komandą bei pradėjome dalyvauti varžybose“, – sako jis.

Tadas pasakoja, kad vyrai varžyboms ruošiasi rimtai, jų komanda patys rengia oficialias treniruotes bei varžybas.

„Suorganizuoti treniruotes irgi nėra lengva, nes reikia perspėti policiją, medikus, gauti sutikimus iš savivaldybės, uždaryti eismą ir panašiai.

Mūsų treniruotėse dalyvaudavo 10-20 ekipažų. Galima sakyti, kad tai virsdavo į mini varžybas“, – sako jis, tačiau tikina, kad jos pasisekusios taip gerai, kad galiausiai buvo duotas leidimas rengti ir tikras varžybas, kurios vyko Ignalinos rajone. Iki šiol vyrai yra surengę keturias rimtas ralio varžybas.

Tadas rodo į savo lenktyninę ryškiai raudoną šalia stovinčią mašiną ir pasakoja, kad kol kas lenktyniauti su kitokia pats nenorintis ir šios į nieką nekeisiantis.

„Daugelio iš mūsų pirmosios mašinos buvo „Žiguliai“, todėl širdyje turiu nostalgiją tiek šių mašinų kvapui, tiek garsui.

Mes su juo dalyvavome history klasėje, kurioje galėjo važiuoti iki 1992 m. pagaminti automobiliai. Manau, kad kol kas raliuose mes esame pradedantys, kad tos stiprios technikos mums dar nereikia, nes mokytis reikia po truputį“, – sako jis.

Tai, kad vyras pats turi automobilių remonto dirbtuves, kuriose darbuojasi, jam stipriai pasitarnauja ir kalbant apie lenktyninio automobilio paruošimą.

„Nėra nė vieno mašinos mazgo, kurį patys siųstume tvarkyti kažkur kitur. Viską tvarkome patys.

Turime net keletą varžovų, kurie man atsiunčia tvarkyti jų variklius. Mes į tai žiūrime draugiškai, ralio bendruomenė yra kaip didelė šeima“, – pasakoja jis.

Tadas sutinka, kad galima sakyti, jog automobilių servisas šiandien yra jo verslas, o lenktynės – hobis, nors, kaip tikina, verslą būtų galima padaryti ir iš pastarųjų.

„Uždirbti organizuojant ralį praktiškai neįmanoma, nes mūsų tikslas yra pritraukti kuo daugiau žiūrovų, tačiau bilietų nepardavinėjame. Imame tik už dalyvio mokestį iš sportininko.

Šis hobis labiau peraugtų į darbą, jeigu būtų daugiau sportininkų, kurie man siųstų tvarkyti savo variklius“, – aiškina Tadas.

Šiandien servise jis dirbantis vienas pats ir pats juokiasi, kad kol kas dar spėja nudirbti visus reikiamus darbus, nors klientų turintis daug.

„Aš labai nepasitikiu kitais ir geriau dirbu pats. Kartą bandžiau, žmonės dirbo, bet tu per keletą metų jau turi užsitarnavęs gerą vardą, o kiti per savaitę greitai gali jį sugadinti“, – sako jis.

Klientų Tadas turi ir iš Vilniaus, dažnai automobilius žmonės prašo sutvarkyti ir atvykę iš Latvijos.

„Nežinau, kodėl jie atvažiuoja pas mane“, – svarsto verslininkas.

Pasiteiravus, ar viena iš priežasčių gali būti geresnė kaina nei sostinėje, Tadas purto galvą.

„Tikrai ne, pas mane brangiau nei Vilniuje.

Turiu kolegų, kurie dirba sostinėje ir ten jų įkainiai yra mažesni nei čia“, – kalba jis ir užsimena, kad galimai didesnes kainas lemia šioje srityje jo turima patirtis bei per daugelį metų užsitarnautas pasitikėjimas.

Verslininkas skaičiuoja, kad šiuo metu stebimos ir smarkiai didėjusios automobilių detalių kainos.

„Viskas brangsta, bet aš manau, kad daugelis kainas kelia naudodamiesi situacija. Detalės dabar yra pabrangusios apie 10-15 proc., nors mes gerai žinome, kad sandėliai Lietuvoje yra dideli ir jos kaip ir neturėjo brangti“, – sako jis.

Kai kalbamės, Tado kieme stovi ne vienas automobilis, kuris laukia, kada bus sutvarkytas.

„Eilėje dabar maždaug apie 20“, – skaičiuoja jis ir atvirai sako, kad jo klientai turi būti nusiteikę palaukti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją