Naują susisiekimą pirmieji išbandę vežėjų įmonių vadovai aptarė ir tolimesnius šios jungties vystymo etapus: pasiūlyti keleiviams patogią galimybę įsigyti bilietą patrauklesne kaina ir sumažinti persėdimų skaičių.
„Norime plėsti mūsų keleivių kelionių geografiją ir pasiūlyti daugiau galimybių keliauti. Džiaugiuosi visų šalių bendradarbiavimu ieškant optimaliausių sprendimų. Svarbu, kad visi turime vienodą tikslą ir matymą, todėl tikiu, kad jau netrukus galėsime pasiūlyti trijų šalių gyventojams keliauti patogiau tvaria susisiekimo priemone“, – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
Anot K. Meidės, paprastai tarptautinio maršruto suderinimas trunka ilgiau nei metus, šiuo atveju trims šalims pavyko tvarkaraščius suderinti per pusmetį, tačiau vieningo bilietų pardavimo sprendimo, leidžiančio įsigyti bilietus patrauklesne kaina, dar teks palaukti, nes tai yra susiję su skirtingų šalių mokestiniais reikalavimais ir kiekvieno vežėjo IT sistemų suderinamumo galimybėmis.
„Suderinus traukinių tvarkaraščius Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje, sukuriame reguliarų traukinių susisiekimą tarp šių trijų šalių, kurio nebuvo beveik 30 metų“, – sako „Elron“ valdybos pirmininkas Lauri Betlemas. „Nors ir anksčiau teoriškai buvo galima keliauti traukiniu tarp sostinių, dėl naujų tvarkaraščių persėdimai bus gerokai patogesni. Ši jungtis ypač svarbi pietų Estijai, nes labai pagerina regiono tarptautinius ryšius.“
Pasak Latvijos keleivinių traukinių operatoriaus „Pasažieru Vilciens“ (Vivi) valdybos pirmininko Raitis Nešpors, visi trys traukinių operatoriai siekia bendro tikslo – pagerinti susisiekimą tarp Baltijos šalių: „Tvarkaraščių suderinimas – tai tik pirmas žingsnis kuriant keleiviams patogų susisiekimą traukiniais per Baltijos šalis. Neabejotinai pradėtas darbas skatinant judumą tarp valstybių bus tęsiamas, o dabar sukurtas susisiekimas atspindi bendrus visų trijų vežėjų tikslus ir gebėjimą bendradarbiauti.“
Trijų šalių vežėjų įmonių vadovai susitikimo metu susitarė, kad vieningas bilietų pardavimo sprendimas, kuris leis įsigyti bilietus patrauklesne kaina, keleiviams bus pristatytas šių metų pirmą ketvirtį. Planuojama, kad per šį laiką susisiekime nuo Vilniaus iki Talino turėtų likti tik vienas persėdimas.
Tikimasi, kad startuosianti nauja jungtis bus alternatyva kelionei automobiliu ir taps pagrindu tolimesniam susisiekimo tobulinimui, kurio galutinis tikslas – tiesioginis, konkurencingas kasdieninis susisiekimas tarp Baltijos šalių sostinių traukiniais.