„2013 m. gruodžio 31 d. apie 16 val. 15 min. viešojo transporto stotelėje „Sparta“ lipdama į autobusą 3G patyriau traumą. Vilniaus universitetinėje ligoninėje buvo atlikti tyrimai ir nustatytas kairės peties išnirimas ir dešinės kojos bei šonkaulių sumušimas“, - pasakojo Nijolė.
Pasak jos, traumą moteris patyrė, kai nespėjo įlipti į autobusą: autobuso vairuotojas staiga pradėjo važiuoti neuždaręs durų, moteris pasijuto velkama, o autobusui suktelėjus į kairę ji buvo išmesta ant asfalto.
„Vairuotojas uždarė duris ir išvažiavo. Autobuso vairuotojas važiavo toliau ir tik po keleivių, buvusių autobuse, pakelto triukšmo, sustojo ir išėjo į gatvę. Autobuso vairuotojas paaiškino, jog labai skuba, vėluoja pagal grafiką“, - nemalonų nutikimą pasakojo moteris.
Nijolė pripažino nuolat besinaudojanti sostinės viešuoju transportu ir pastebėjusi vairuotojų darbo drausmės bei darbo organizavimo pažeidimus.
„Nekalbant apie „greitukų“ netinkamai sudarytus grafikus, matau nemandagų vairuotojų aptarnavimą parduodant bilietus, laiku ir tinkamai neuždaromas autobusų duris bei kelyje vykstančias autobusų lenktynes“, - pridėjo pašnekovė.
„Tarp vairuotojų susidaro konkurencija – kas pirmiau griebs keleivius arba palauksiu, kol keleivių susirinks daugiau. Tokiu būdu susiformavusi važiavimo praktika, kai vėluodami pagal grafikus vairuotojai nesilaiko saugaus važiavimo bei saugaus keleivių išlaipinimo stotelėse, pažeidžia kelių eismo taisykles. Už pavėlavimą pagal nustatytą grafiką iš atlyginimo atskaičiuojama apie 20 Lt suma, todėl „galima“ nepaisyti saugaus greičio, atsakomybės, įsipareigojimų bei kultūros kelyje“, - įtarimais mėtėsi vilnietė.
Premijomis skatinami vairuoti saugiai
DELFI žiniomis, nuo parduotų vienkartinių bilietų autobusų ir troleibusų vairuotojams Vilniuje tenka apie 36 proc. sumos. Dar dalis atskaičiuojama mokesčiams. Tačiau taikomos nuobaudos už vėlavimą verčia abejoti skaitytojos iškelta teorija dėl vairuotojų lenktynių.
Prognozuoti, kiek pavyks per dieną parduoti bilietų, sunku: tai priklauso ir nuo dienos, ir nuo maršruto. Kartais dienos „laimikis“ gali būti suskaičiuojamas ant rankų pirštų, tačiau kartais galima ir už kelis šimtus litų suprekiauti.
Vilniaus miesto savivaldybės viešųjų ryšių skyriaus specialistės Ingos Simanonytės teigimu, vairuotojus saugiai vairuoti skatina už tokį vairavimą teikiamos premijos.
Savivaldybės atstovės teigimu, beveik 80 proc. viešojo transporto važiuoja pagal nustatytą grafiką (su taikoma 3 minučių paklaida). Didžiausi nukrypimai nuo grafiko būna rytinių ir vakarinių spūsčių metu, nes tuo metu pasitaiko eismo įvykių bei padidėja transporto srautai.
Paklausta apie viešajame transporte susižalojusius keleivius, savivaldybės atstovė priminė, kad nukentėjusiam žalą atlygina nustatyto kaltininko draudimo bendrovė pagal Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomą draudimą.
„Keleivis, patyręs traumą transporto priemonėje, iškart turi pranešti vairuotojui, kuris įvykį registruos kelių policijoje ir, jeigu reikia, iškvies medicininę pagalbą. Tuomet policija atlieka tyrimą, nustatydama kaltininką. Keleiviams reikėtų kreiptis į policijos tyrėją, kuris tiria registruotą įvykį“, - patarė I. Simanonytė.