Nusileidus laukė netikėtos naujienos

Likus kelioms dienoms iki istorinio skrydžio, kelionių organizatorius „Itaka Lietuva“ susidūrė su dideliu iššūkiu. Praėjusią savaitę buvo pranešta apie italų oro linijų „Blue Panorama“, kurios turėjo vykdyti pirmąjį skrydį į Dominikos Respubliką iš Lietuvos, reisų sustabdymą, nes iš Italijos vyriausybės bendrovė negavo antrosios COVID-19 subsidijų dalies. Nepaisant to, skrydis įvyko su kita italų skrydžių bendrove „Neos“.

Nusileidus po ilgo 11 val. trukmės skrydžio, iš kelionių organizatoriaus lietuviai netikėtai sužinojo, kad jų iš anksto užsakytas viešbutis pakeistas į perpus pigesnį ir prastesnį.

Su Delfi susisiekė viena iš poilsiautojų Gendra Jankauskienė. Moteris su dviem vaikais už skrydį ir 7 nakvynes 5 žvaigždučių viešbutyje Punta Kana kurorte sumokėjo 5267 eurų. Po ilgos kelionės atvykusi į išsirinktą viešbutį šeima sužinojo, kad kambario rezervacijos nėra. Visi atvykę lietuviai tą dieną išgirdo tą patį.

Organizatorius aiškina, kad dėl viešbučio perpildymo šis rezervacijas atšaukė, tačiau nukentėję lietuviai pasakoja viešbutyje girdėję kitokį paaiškinimą – „Itaka Lietuva“ esą net nebuvo sumokėjusi už užsakytus kambarius, todėl viešbutis atsisakė priimti keliautojus iš Lietuvos.

Apgyvendino perpus pigesniame viešbutyje

„Itaka Lietuva“ 60 lietuvių pasiūlė alternatyvą ir visus apgyvendino kitame perpus pigesniame kurorto viešbutyje. Apgyvendinimo sąlygas poilsiautojai apibūdina kaip košmarą.

„Atvykę pralaukėme nemažai laiko. Lietuvoje buvo naktis, tad pasikeisti, ieškotis kitos vietos nebuvo galima. Pranešė, kad mus perkelia į kitą viešbutį. Už savo pinigus išsikvietėme taksi ir nuvykome į naują vietą. Dažniausiai keitimas vyksta į geresnį viešbutį, bet mus atvežė į tokią skylę, kad viešbutį pavadinome tvartu.

Tokio baisumo dar nebuvau mačiusi, laukimo salė smirdėjo. Mūsų kambarys turėjo būti su vaizdu į jūrą, o davė kambarį pačiame gale. Iškart sakėme, kad tokiomis sąlygomis negyvensime. Atvykęs agentūros agentas pasakė, kad nieko negali padaryti, nes šis viešbutis mums priskirtas. Liepė sulaukti kitos dienos. Kitą rytą mums pranešė, kad kito viešbučio negausime, visiems nukentėjusiems pasiūlė ekskursiją“, – pasakoja poilsiautoja.

Moteris pasidalijo nuotraukomis ir vaizdo įrašais, kuriuose matyti vieta, kurioje teko apsistoti vienai nakčiai. „Grand Bavaro Princess“ viešbutis, į kurį buvo perkelti lietuviai, kaip skelbiama, turi 5 žvaigždutes, tačiau realybė buvo toli nuo tiesos.

„Viskas apgriuvę, durys dulkėtos, atrodo, kad kažkas nebaigta daryti. Kol laukėme agento, su vaikais nuėjome prie baseino, vanduo jame atrodo kaip parūgęs, smirda.

Vonioje vanduo bėga ne į vonią, o ant žemės, nes tokia vandens srovė, nusimaudyti buvo sunku.

Viena šeima buvo su dviem leliukais, ant lovyčių buvo paklotas tik celofanas, nebuvo net paklodžių. Naktį buvo šalta, tai buvau užsiklojusi su paltu, vaikus apklojusi su striukėmis.

Nuėjome vakarieniauti, žmonių kaip skruzdėlyne, žmonės rankomis dedasi maistą, vaikai net nevalgė, atsigėrėme ir ėjome į kambarį. Žmonės košmaruose tokių dalykų nesapnuoja“, – pasakoja G. Jankauskienė.

Papildomai sumokėjo 5 tūkst. eurų

Anot jos, dauguma lietuvių šiame viešbutyje liko iki šiol, nes neturėjo pinigų kitam viešbučiui. Kiti persikėlė gyventi kitur. Moteris su vaikais ir drauge likusioms šešioms nakvynėms apsistojo naujame viešbutyje, papildomai tai kainavo 5,5 tūkst. eurų.

„Kai kurie čia atvyko dviem savaitėms, laukia, kol juos perkels į viešbutį, kurį užsisakė, bet agentas sakė, kad be šansų. Visiems poilsiautojams dar kartą pasiūlė 5 eurų nuolaidą kitai ekskursijai. Toks yra pasityčiojimas iš žmonių“, – piktinasi poilsiautoja.

Kreipsis į Vartotojų teises

„Itaka Lietuva“ lietuviams aiškino, kad viešbutis perpildytas, todėl nieko negali padaryti. Tačiau G. Jankauskienė tikina girdėjusi kitas priežastis.

„Nebuvo perpildytas viešbutis. Žiūrėjome per Bookingą, viešbutyje buvo vietų, tą patvirtino ir viešbučio vadovė. Tai – „Itakos“ problema, nes neapmokėjo rezervacijų. Vieni lietuviai buvo pasiėmę viešbutį atskirai – skrydį pirko per organizatorių, o viešbutį užsisakė patys, tad nakvynes gavo. Jie viešbučio vadovės klausė, kodėl taip nutiko kitiems tautiečiams. Ji papasakojo, kad „Itaka Lietuva“ neturi sutarties. Taigi organizatorius turėtų pateikti įrodymą iš viešbučio, kad jis yra perpildytas“, – sako lietuvė.

Feisbuke jau yra sukurta nukentėjusių žmonių nuo „Itakos“ Dominikos Respublikoje grupėje, šiuo metu joje prisijungę 45 žmonės. Grįžę į Lietuvą jie ketina kreiptis į Vartotojų teises.

„Šeštadienį atskrenda kitas lėktuvas iš Lietuvos. Vėl visi žmonės, kurie užsakinėjo viešbutį „Lopesan“, bus nuvežti į tą patį tvartą“, – mano pašnekovė.

„Itaka Lietuva“: viešbučio rezervacijos buvo apmokėtos

Delfi sulaukė ir „Itaka Lietuva“ komentaro.

„Atvykus į Dominikos Respubliką paaiškėjo, kad vienas iš mūsų viešbučių, su kuriuo turime sutartį, – „Lopesan Costa Bavaro Resort“ yra perpildytas. Dėl šios priežasties jie atsisakė apgyvendinti mūsų klientus 26 kambariuose.

Labai svarbu pažymėti, kad viešbučio rezervacijos nebuvo atšauktos, ir apmokėtos. Kadangi „Lopesan“ viešbučio problemos nebuvo galima išspręsti, „Itaka“ iš karto ėmėsi veiksmų, kad užsitikrintų nakvynę kituose penkių žvaigždučių viešbučiuose. Pasirinkimas buvo labai ribotas dėl itin didelės kambarių paklausos praėjusį savaitgalį Punta Kanoje.

Nepaisant to, mums pavyko užsakyti kambarius penkių žvaigždučių „Grand Bavaro Princess“ viešbutyje, priklausančiame aukštų vertinimų ir garsiai tarptautinei „Princess Hotels“ grupei. Klientai buvo perkelti į šį viešbutį. Nepaisant to, mes nuolat dirbame su šia situacija, stengdamiesi rasti geriausią įmanomą sprendimą klientams“, – komentuoja „Itaka Lietuva“ generalinis direktorius Dominikas Milowskis.

Prieš pat skrydį dar vienas iššūkis

Praėjusią savaitę pasirodė informacija apie italų oro linijų „Blue Panorama“ galimą bankrotą. Šiomis oro linijomis lietuviai turėjo skristi į Dominikos Respubliką. Tačiau „Itaka Lietuva“ vadovas sako, kad ši informacija jau pasenusi ir tai įtakos kitiems skrydžiams į šią šalį esą neturės.

„Nuo šios savaitės pradžios žinome, kad aviakompanija teismui pateikė dokumentus dėl apsaugos nuo kreditorių. Mums tai reiškia, kad turime garantuoti skrydžius iš Vilniaus (kaip ir kitų oro uostų iš Lenkijos) su pakaitiniais lėktuvais.

Pirmiausia turėjome susirasti lėktuvą skrydžiams į Gran Kanariją. Nuo pirmojo skrydžio spalio 29 d. skrydžius vykdo „Smart Wings“. Spalio 30 d. skrydžiui į Punta Kaną radome naują „B-787 Dreamliner“ iš bendrovės NEOS, kuris yra daug didesnis nei iš pradžių užsakytas lėktuvas. Šis lėktuvas gali skraidinti 359 keleivius, kai „Blue Panorama“ priklausantis „Airbus A330“ – 279. Ateityje skrydžiai taip pat bus vykdomi be didesnių trikdžių“, – tikina D. Milowskis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (381)