„Ką tik baigėme priiminėti, tuoj baigsime ir būsime pasiruošę gaminti elektrą“, - BNS sakė V.Augaitis.
Pasak jo, gauta 25 tonos dyzelino, kurio turėtų pakakti 2 savaitėms. Taip pat atgabentos 36 tonos vandens.
Trečiasis laivo mechanikas Eduardas Kosarevas penktadienį ryte BNS sakė, kad laivas gavo vandens, tačiau degalų ne, jų laukiama, nes be jų neveikia kondicionierius ir kitos sistemos.
Tuo metu JAV Filadelfijos uoste esančio laivo „Venta“ kapitonas Olegas Semionovas BNS teigė, kad laive yra pakankamai maisto, vandens bei kuro atsargų.
„Laive yra pakankamai produktų, vandens ir kuro mėnesiui. Didelę pagalbą suteikia ponas Vadimas Lucenka (Lietuvos ambasados JAV pirmasis sekretorius - BNS)“, - BNS atsiųstame laiške sakė O.Semionovas.
„Ventos“ kapitonas teigė esantis patenkintas valstybės sprendimu nekelti bankroto bylos LJL ir teigė, kad tai padės išsaugoti Lietuvos laivyną bei darbo vietas.
Susisiekimo ministerija penktadienį pranešė, kad pinigų laivo reikmėms pervesta iš SEB banko LJL suteiktos paskolos.
Lietuvos diplomatai taip pat susisiekė su laivo įgula, uosto administracija, kad jūrininkams būtų suteikta konsulinė pagalba. Anot URM, „Romuvos“ kapitonas informavo Lietuvos konsulą, kad laivas turi maisto, o kuro ir vandens atsargos bus papildytos artimiausiu metu.
D. Grybauskaitė: sprendimas gelbėti „Lietuvos jūrų laivininkystę“ - trumpalaikis
Sprendimas „Lietuvos geležinkelių“ dividendų sąskaita gelbėti žlungančią bendrovę „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) yra trumpalaikis, sako šalies prezidentė. Pasak Dalios Grybauskaitės, dėl blogos LJL padėties turėtų atsakyti susisiekimo ministras bei premjeras.
„Tie sprendimai šiandien pasiūlyti, kad viena geriau dirbanti valstybinė įmonė dengtų ir garantuotų blogiau dirbančios įmonės situaciją, yra trumpalaikė, todėl galvoti apie krovininio laivyno išsaugojimą reikia rimčiau, ne vienadieniu sprendimu“, - Klaipėdoje žurnalistams sakė D.Grybauskaitė.
Anot jos, už nesugebėjimą suvaldyti situacijos turėtų būti atsakingi susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir premjeras Algirdas Butkevičius, kuris iki 2008 metų kelerius metus buvo susisiekimo ministras.
„Pirmoje eilėje Vyriausybė turi gelbėti žmones ir padėti žmonėms grįžti į namus, tada galvoti apie ateitį. (...) Reikia spręsti, kas ją (LJL - BNS) gali valdyti geriau. Atsakomybę turi prisiimti ministras (R.Sinkevičius), visa vadovybė ir taip pat Vyriausybė - premjeras. Nuo 2008 metų, kai prasidėjo problemos, tai dabartinis premjeras buvo susisiekimo ministras (2006-2008 metais - BNS). Šitą problemą jis turėjo žinoti puikiai“, - kalbėjo šalies vadovė.
D.Grybauskaitės žodžiais, daugeliui Susisiekimo ministerijos valdomų įmonių dirbant nepelningai, galima būtų mąstyti apie verslo perleidimą į privačias rankas.
„Matosi, kad ši (Susisiekimo - BNS) ministerija, turėdama 12 valstybinių įmonių, tvarkosi labai prastai ir tik „Lietuvos geležinkeliai“ dirba geriau, bet matome, kad per pastaruosius trejus metus dividendų į valstybės biudžetą mokama vis mažiau, būtent iš šios ministerijos įmonių. Jei valstybė ir ministerija nesugeba daryti verslo, prižiūrėti valstybinių įmonių, tai gal reikia galvoti, kad tokį verslą turėtų daryti ne valstybė. Tai nėra natūrali monopolija ir atiduoti tam, kas moka daryti tokį verslą“, - tvirtino D.Grybauskaitė.
Vyriausybė penktadienį nusprendė neinicijuoti LJL bankroto, o įmonę gelbėti, suteikiant jai naują 3 mln. eurų paskolą bei ateityje kuriant transporto įmonių holdingą.