Kreipimąsi į Vyriausybę, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų, Susisiekimo ministerijas, Seimo Ekonomikos komitetą antradienį išsiuntė Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.
Asociacijos viceprezidentas, Keleivinio transporto tarybos pirmininkas Rimantas Martinavičius sako, kad nuo metų pradžios pastebimai išaugus elektros energijos ir dyzelinio kuro kainoms, augant infliacijai ir kintant makroekonominei aplinkai, keleivių vežėjai susiduria su milžiniška finansine našta.
„Brangsta ne tik degalai, didėja ir kitos išlaidos: elektra ir gamtinės dujos, kurios pabrangusios beveik 5 kartus. Dalis vežėjų turi gamtinėmis dujomis ar elektra varomus autobusus. Dėl išaugusių išlaidų mums nelieka jokios išeities kaip kelti bilietų kainas, o tai neišvengiamai pajus ir paprasti keleiviai. Gali būti, kad kai kurios kelionės autobusais brangs jau liepą“, – sako R. Martinavičius.
Pasak jo, šiuo metu tarpmiestinio ir tolimojo susisiekimo vežėjai skaičiuoja patiriamas išlaidas ir spręs, ką daryti toliau. R. Martinavičiaus teigimu, daugeliui vežėjų dauguma maršrutų tapo nuostolingi, todėl jau netrukus jie gali būti priversti ženkliai didinti bilietų kainas. Jo teigimu, bilietai gali brangti tiek keliaujantiems privačių vežėjų, tiek savivaldybių transportu – augančios infliacijos ir degalų kainos palietė visus sektoriaus vežėjus.
Pavyzdžiui, jei dabar tarpmiestinio susisiekimo bilietas autobusu iš Vilniaus į Kauną kainuoja apie 8,5 Eur, tai jis gali brangti iki beveik 10 Eur, o jei bilietas iš Vilniaus į Klaipėdą kainuoja 23 Eur, jo kaina gali išaugti iki 26 Eur, jei iš Kauno į Klaipėdą nuvykti dabar kainuoja apie 18 Eur, tai gali kainuoti apie 22 Eur. Vadinasi, kelionės prie jūros vasarą jau gali kainuoti brangiau.
Asociacijos „Linava“ Inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba pabrėžia, kad valstybė turėtų atsižvelgti į sparčiai augančią infliaciją ir pradėti taikyti šalies keleivių vežėjams kompensacijas ar kitas finansines paramos priemones bent jau laikinai, kad gyventojams nereikėtų jau netrukus smarkiai patuštinti piniginių dėl brangsiančių bilietų.
„Juolab kad dėl išaugusių degalų kainų vis daugiau gyventojų renkasi keliones autobusais miestuose ir tarpmiestiniais maršrutais. Jei brangs ir kelionių bilietai, gyventojams vis sunkiau taps prieinama ir keleivių vežėjų paslauga. Būtent todėl prašome Vyriausybės ir kitų atsakingų šalies institucijų operatyviai reaguoti į susiklosčiusią situaciją ir pradėti taikyti kompensacijas Lietuvos keleivių vežėjams“, – sako A. Burba.
Pasak jo, jei nepavyktų rasti finansinės paramos, keleivių vežėjai bus priversti kelti bilietų kainas, o tai atsilieptų keleiviams, kurie mokėtų brangiau už tarpmiestinio ir miesto autobusų bilietus.
„Kai kurie žmonės jau ir dabar vietoj automobilio renkasi autobusus vykdami į darbą, aplankyti gimines ar apsipirkti. Norėtųsi išsaugoti šią galimybę gyventojams, kad jie turėtų pasirinkimą mažinant kelionių automobiliais, pasirinkti keleivių vežėjų paslaugas. Jei nesulaukę valstybės pagalbos keleivių vežėjai bus priversti didinti bilietų kainas, kai kuriems gyventojams gali tekti atsisakyti ir šių paslaugų“, – sako A. Burba.