Keleivių teises sutrikus skrydžiams ginančio „Oro skundo“ ekspertas B. Rimkus sako, kad su vaikais keliaujanti šeima, įvedusi norimą kelionės kryptį oro linijų tinklalapiuose ar populiariose skrydžių užsakymo platformose, dabar dažniausiai negali iš karto pamatyti galutinės savo skrydžio bilietų kainos.

„Iš pradžių pamatai vieną kainą, bet kai pradedi bilietų įsigijimą, pasirenki sėdėjimo vietas, papildomą bagažą, galiausiai pamatai sumą, kuri gali gana pastebimai skirtis nuo pradinės bilietų kainos. Tokios situacijos ypač pažįstamos keliaujančioms šeimoms – tėvams, kurie keliauja su dviem, trimis ar net daugiau vaikų. Savaime suprantama, kad dauguma tėvų nori sėdėti šalia savo vaikų, ypač jei jie mažamečiai. Deja, žemų kaštų oro linijos iš to akivaizdžiai pelnosi“, – pastebi B. Rimkus.

Tuo tarpu Jungtinėse Amerikos Valstijose jau skinasi kelią Joe Bideno administracijos iniciatyva, kuria siekiama panaikinti „junk fees“ – taip vadinamus perteklinius oro linijų taikomus mokesčius tėvams, skrydžio metu norintiems sėdėti kartu su savo vaikais. Apie tai skelbia „The Guardian“.

Skaičiuojama, kad priėmus tokį sprendimą lėktuvu keliaujančios keturių asmenų šeimos vienos kelionės išlaidos vidutiniškai sumažėtų iki 200 JAV dolerių.

Aviacija

Šios iniciatyvos šalininkai teigia, kad keliaujantys su vaikais tėvai ir taip patiria didesnį stresą, nei kiti keleiviai, o galiausiai už tai dar ir susimoka daugiau. Na, o jei nusprendžiama šeimos biudžetą pataupyti ir sėdimų vietų greta vaikų neužsakinėti, kone visą skrydį tėvams tenka graužtis, jog jų vaikai skrydžio metu yra palikti be priežiūros ar sėdi visai kitame lėktuvo gale su nepažįstamais asmenimis.

„Tai labai sveikintinas JAV valdžios žingsnis ir geras pavyzdys europiniam keleivių teisių reglamentavimui. Kaip keleivių teisių gynėjai, mes manome, kad vertėtų į tai atkreipti ir Lietuvai bei kitoms ES šalims atstovaujančių europarlamentarų dėmesį, kurie gali inicijuoti atitinkamus pokyčius pagrindiniame oro linijų keleivių teisių gynimą reglamentuojančiame teisės akte – Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 261/2004.

Ilgą laiką europinis keleivių teisių reglamentavimas buvo laikomas vienu stipriausių pasaulyje, tačiau situacija keičiasi – ES reglamentas buvo išleistas dar prieš dvidešimt metų ir nuo tada pagrindinės jo nuostatos taip ir nebuvo koreguotos, nors gyvenimas anaiptol nestovi vietoje“, – pažymi „Oro skundo“ keleivių teisių gynimo ekspertas B. Rimkus.

Pasak eksperto, kol kas Europos Parlamente šiuo klausimu tylu – bent kol kas netenka girdėti apie panašių iniciatyvų, kaip JAV, svarstymus. Vis dėlto tiek keleivių, tiek valdančiųjų nepasitenkinimas dėl perteklinių mokesčių skrydžių bilietams pastaruoju metu vis didėja ir ES šalyse.

Pavyzdžiui, Ispanija prieš kelis mėnesius skyrė 150 mln. eurų baudą kelioms biudžetinėms oro linijoms už papildomus mokesčius rankiniam bagažui. Baudos buvo skirtos oro vežėjams „EasyJet“, „Ryanair“, „Vueling“ ir „Volotea“. Taip pat skrydžių bendrovės sulaukė daug kritikos ir dėl sėdimų vietų apmokestinimo skrendant su vaikais ar kitais kartu keliaujančiais asmenimis.

Tai yra didžiausia bauda, kurią oro vežėjams iki šiol skyrė Ispanijos socialinių teisių ir vartotojų reikalų ministerija. Be to, pranešama, kad ateityje skrydžių bendrovėms Ispanijoje apskritai gali būti uždrausta papildomai apmokestinti rankinį bagažą ar sėdėjimo vietas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją