Pasak jos, gyvenviete kertančia tarptautine magistrale kasdien važiuoja apie 5000 automobilių, daugiausia – vilkikų. Blogiausia tai, kad šalia itin judrios gatvės įsikūrusios svarbiausios įstaigos – mokykla, seniūnija, bažnyčia, parduotuvė.
„Mašinos važiuoja kas minutę – kaip pereiti gatvę, kai toks eismas? Žmonėms juk ir į parduotuvę reikia, ir vaikai į mokyklą bėga, ir vyresni gyventojai į bažnyčią skuba. Kiek jau avarijų buvo tame kelio ruože, ne vienas žmogus žuvo“, – „Sekundei“ aiškino pirmininkė.
Laukia rudens
Prie pagrindinės gatvės gyvenantys karsakiškiečiai džiaugiasi lietinga vasara. Kai sausa, kiemai paskęsta mašinų sukeltuose dulkių debesyse. Maža to, žmonėms ne kartą teko stiklinti iš po automobilių ratų išsprūdusių akmenukų išdaužtus langus.
„Kas iš to, kad gatvė asfaltuota, jei ji siaura, o prasilenkdamos mašinos tokius dulkių debesis sukelia, kad nėra kuo kvėpuoti“, – pasakojo G.Žemaitienė.
Apie savo problemas karsakiškiečiai prabilo žiemą per savivaldos rinkimus. Tuomet ir paaiškėjo, kad aplinkkelio tesimą stabdo aplinkosaugininkai – jie nesutinka pasirašyti techninio projekto dėl šešių kilometrų naujo kelio ruožo. Neva nutiesus aplinkkelį bus sunaikintas vienas iš vertingiausių krašto kampelių – Lėvens slėnis.
Sprendimą dėl aplinkkelio likimo gyventojai tikisi išgirsti rudenį seimūnams sugrįžus iš atostogų. Seimo Aplinkos apsaugos komitetas pavedė kelininkams parengti alternatyvų aplinkkelio projektą.
„Iš premjero Gedimino Kirkilo sulaukėme atsakymo, kad aplinkkeliui ieškos naujos trasos, rudenį jau turi būti baigtas derinti naujas projektas“, – vylėsi G.Žemaitienė.
Prieš aplinkosaugininkų užmojus dėl ekosistemos paaukoti karsakiškiečių ramybę protestuojantieji surinktus parašus jau įteikė premjerui, keliems seimūnams. Karsakiškio gyventojai neketina rudens laukti sudėję rankas – žmonės jau ruošiasi vizitui pas apskrities viršininkę Gemą Umbrasienę.
Alternatyvos jau parengtos
Apskrities viršininkė viliasi, kad aplinkkelio reikalai netrukus įgaus pagreitį. Rugpjūčio 8-ąją Kelių direkcijai projektuotojai turėtų pateikti aplinkkelio projekto alternatyvą.
Dar kitą savaitę ją ketina aptarti visos suinteresuotos pusės – Savivaldybės, apskrities atstovai, aplinkosaugininkai. Jei bus rastas kompromisas, pasak G.Umbrasienės, aplinkkelio tiesimo darbus ketinama pradėti jau kitais metais.
Apskrities viršininkė nuramino, kad rengiamos alternatyvos karsakiškiečiams bus naudingos.
2005-ųjų duomenimis, per parą Karsakiškį pervažiuodavo 5875 automobiliai. Eismo priežiūros specialistų nuomone, dabar šis srautas gali būti išaugęs iki 8000-9000 mašinų. Karsakiškyje per metus įvyksta iki 10 eismo nelaimių, jose sužalojami ar žūsta žmonės.
Nutiesus aplinkkelį 84 proc. automobilių aplenktų miestelį ir važiuotų naująja trasa.
Karsakiškio pietinio aplinkkelio sankasos plotis planuojamas 10 metrų, numatyta įrengti dvi eismo juostas po 3,5 metro. Bendra projekto vertė siekia 10,3 mln. litų. Projekte buvo numatyta darbus pradėti kovą ir baigti 2008-ųjų pabaigoje.