„Skrydžių sauga ir keleivių gyvybė laikoma didžiausiu prioritetu aviacijoje, todėl naktį per Lietuvą tranzitu turėję skristi orlaiviai dėl įsigaliojusio draudimo per Lietuvą neskrido“, – pranešė bendrovė.
Paprastai per dieną Lietuvos oro erdve naudodavosi ar leisdavosi šalies oro uostuose iki dešimties orlaivių „Boeing 737 MAX 8“ ir „Boeing 737 MAX 9“.
Transporto saugos administracijos atstovas spaudai Irmantas Kuzas BNS sakė, kad Lietuvos operatoriai šio tipo lėktuvų neturi. Antradienį vakare iš Vilniaus oro uosto į Madeirą nepakilo „Boeing 737 MAX 8“ orlaivis.
Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius BNS sakė, kad lėktuvas priklauso Lenkijos bendrovei „Travel Service Polska“, skraidinančiai kelionių organizatorės „Itaka“ turistus.
Vėlų antradienio vakaro buvo parūpintas pakaitinis lėktuvas, iš Vilniaus išskraidinęs 154 keleivius.
„Gavo lėktuvą iš Rygos (...) paėmė keleivius iš Vilniaus oro uosto ir jie išskrido į Madeirą su nutūpimu Prahoje, kur pasikeitė įgula“, – BNS sakė M. Zelenius.
Draudimą naudoti lėktuvus Europos aviacijos saugumo agentūra priėmė po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią žuvo visi lėktuvu skridę 157 keleiviai bei įgulos nariai. Pernai spalį to paties modelio bendrovės „Lion Air“ lėktuvas sudužo Indonezijoje, žuvo 189 žmonės.
Šio tipo orlaiviams skristi savo oro erdvėje taip pat uždraudė Kinija, Australija, Naujoji Zelandija. Jungtinės Valstijos ir Kanada kol kas leidžia šio tipo orlaiviams skraidyti savo oro erdvėje.