Savivaldybė pripažįsta: tai didžiausios kliūtys per dešimtmetį
Ši savaitė Kaune prasidėjo transporto spūstimis, kurios, panašu, mieste formuosis dar labai ilgai. Pirmadienio rytą jos formavosi tiek Vakariniame aplinkkelyje, tiek ir Varnių tilto prieigose. Eismo sąlygas sunkino ir prapliupęs lietus.
Neguodžia ir tai, kad pradėjus remontuoti Jonavos ir Šauklių gatves su P. Vileišio tiltu jungiantį Pilies žiedą į darbus vykstantiems kauniečiams nepavyks pasinaudoti optimaliu aplinkkeliu: Jonavos gatvę su Žaliakalnio rajonu jungiančia P. Kalpoko gatve. Dar praėjusiais metais joje pradėti darbai iki šiol nėra baigti, eismas šia gatve vis dar uždarytas.
Kauno savivaldybė neslepia, kad prasidėję remonto darbai sukels transporto problemas, kokių dar nėra buvę ir taps rimtu iššūkiu visam miestui.
„Tai yra vienas judriausių transporto mazgų Kaune, todėl jo sustabdymas taps nemenku iššūkiu visam miestui. Turbūt galima drąsiai sakyti, kad taip smarkiai iki šiol dar nėra buvę. Esame įgyvendinę įvairaus masto remonto bei rekonstrukcijos projektus Kaune, tačiau šie darbai ties pilies žiedu dėl jų sukeliamų kliūčių tikrai gali būti laikomi sudėtingiausiais per pastarąjį dešimtmetį.
Tikslas – viską atlikti iškart – kompleksiškai ir per maksimaliai trumpą laiką, užbaigiant iki rudens, kad ateityje ši vieta ilgus metus tarnautų nereikalaudama papildomo tvarkymo“, – Kauno savivaldybės pranešime cituojamas Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Pėstiesiems bus leidžiama eiti per statybvietę
„Uždarytas eismas žiedinėje sankryžoje prie Kauno pilies neabejotinai palies tiek vairuotojus, tiek ir viešojo transporto keleivius. Numatyti laikini autobusų ir troleibusų maršrutų pokyčiai visam vasaros sezonui. Net ir vykstant žiedo remontui, rangovai užtikrins pėsčiųjų praėjimus, todėl darysime viską, kad žmonės kiek įmanoma patogiau ir laiku pasiektų reikiamas stoteles. Dar kartą atsiprašome už būsimus nepatogumus“, – teigia Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Dėl žiede laikinai uždaromo eismo nutraukiamas 27G autobusų ir 7-ojo bei 11-ojo troleibusų maršrutų eismas. Juos atitinkamai pakeis du nauji autobusų maršrutai – 7 ir 11.
Dėmesį turėtų atkreipti ir viešojo transporto keleiviai, važiuojantys 20, 21, 23, 31, 37, 39, 40, 44, 47, 48, 57 maršrutų autobusais bei 2, 5 ir 10 numerių troleibusais. Visi jie iki remonto pabaigos vyks aplinkkeliu arba bus dalijami į du maršrutus.
„Dėl Pilies žiedinės sankryžos remonto darbų nuo gegužės 17 d. keičiama beveik dvi dešimtys maršrutų ir atitinkamai jų eismo tvarkaraščių“, – praneša Kauno savivaldybė bei primena, jog aktualios informacijos reikėtų ieškoti interneto svetainėje http://stops.lt/kaunas/.
Platinant šaligatvius susiaurės gatvė
Kauno savivaldybės atstovai teigia, jog rudenį baigus darbus pagerės susisiekimas viešuoju transportu – suplanuota papildomą A juostą įrengti dar prieš įvažiuojant į sankryžą Šauklių gatve nuo Šv. Gertrūdos g.
Dėl to autobusams ir troleibusams nebereikės stovėti vienoje eilėje su automobiliais. Kauno pilies stotelė taps kur kas erdvesnė viešajam transportui ir keleiviams.
Taip pat bus padidintos saugumo salelės ties žiedine sankryža. Jų funkcija – užkirsti kelius pavojingam ir neleistinam transporto priemonių manevravimui žiedu.
„Viskas daroma dėl paprasto tikslo – iš pagrindų atnaujinti susidėvėjusią infrastruktūrą ir tuo pačiu padidinti saugumą ypač judrioje žiedinėje sankryžoje bei šalia jos tvarkomose gatvėse“, – Kauno savivaldybės pranešime cituojamas Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas M. Matusevičius.
Žadama, kad daugiau patogumų sulauks ir pėstieji – platės šaligatviai Šv. Gertrūdos gatvėje nuo Šauklių g. iki pat Laisvės alėjos.
Panašu, jog šaligatviai platės siaurinant gatvę, nes kitaip to padaryti neįmanoma – šalia stovi pastatai.
„Išplatės šaligatvis vienoje kelio atkarpos pusėje nuo Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžos iki pat Laisvės alėjos. Įgyvendinus pokyčius, pėsčiųjų eismas pasiskirstys tolygiai. Tai bus geras impulsas ir šiose gatvėse įsikūrusiems verslams“, – minėjo Kauno savivaldybės atstovas A. Pakalniškis.
Po rekonstrukcijos eismo tvarka žiede liks nepakitusi
Šauklių ir Jonavos gatves jungianti žiedinė sankryža, kurią bei prieigas už 3,24 mln. eurų remontuos bendrovė „Kauno tiltai“ yra žinoma ne tik dėl didelio apkrovimo, bet ir specifinių eismo sąlygų.
Eismas joje vyksta kiek kitaip nei daugelyje tokio tipo sankryžų, įvažiavus į žiedą reikia praleisti kai kuriomis kryptimis važiuojančius automobilius. Panašu, kad pabaigus rekonstrukciją ši eismo reguliavimo tvarka liks nepakitusi.
„Radikalių pakeitimų nebus. Kai kur bus įrengta papildoma eismo juosta, kai kur – panaikintas šviesoforinis reguliavimas. Tai bus priemonės, kurios pagerins eismo sąlygas šioje atkarpoje, priminsiu, jog esminių pakeitimų neplanuojame. Mūsų idėja – vasaros laikotarpiu viešoje vietoje riboti eismą ir atlikti visus būtinus darbus. Eismo ribojimus ketinama baigti paskutinę rugpjūčio savaitę, kad jau rugsėjo mėnesį visi galėtų netrukdomi važiuoti“, – portalui „Delfi“ sakė Kauno savivaldybės miesto tvarkymo skyriaus vedėjas A. Pakalniškis.
Tarpukariu planuota iškasti tunelį
Kauno savivaldybei nusprendus iki rudens remontui uždaryti vieną pagrindinių miesto transporto mazgų, galima prisiminti ir kadaise brandintą idėją.
Susisiekimo problemas tarp centrinės Kauno dalies ir Vilijampolės rajono itin originaliai ketinta išspręsti dar tarpukariu. Dabartinę Gimnazijos gatvę su Jonavos gatve planuota sujungti tuneliu.
„Tunelio idėja susiformavo apie 1930-tuosius metus: „jau statant Petro Vileišio tiltą per Nerį Susisiekimo Ministerijoje buvo keliamas klausimas apie labai nepatogų pravažiavimą tarp šio tilto ir miesto centro kaip dėl krypties ir siaurumo gatvių, kuriomis tenka važiuoti, taip ir dėl žemos jų lygmės Nerio atžvilgiu, dėl ko pavasarį jas užlieja ir susisiekimas su Petro Vileišio tiltu laike potvynių visai nutraukiamas.
Jau tuomet Susisiekimo ministerijoje įsivyravo nuomonė, kad vienintelė racionali išeitis – pastatyti tunelį tiesiog šio tilto kryptimi ir su išėjimu į Lukšio (dabar Šv. Gertrūdos – red.) gatvę Seimo gatvės link“, – portale autc.lt rašo Kauno technologijos universiteto Architektūros ir urbanistikos tyrimų centro vadovas, daktaras Vaidas Petrulis.
Buvo atlikti grunto tyrimai, parengtas projektas bei numatyta, jog darbų sąmata viršytų 1 mln. litų. Tačiau šis planas taip ir liko neįgyvendintas, nors tarpukariu brandintą idėją bandyta atgaivinti ir vėlyvuoju sovietmečiu.
Nauji autobusų maršrutai
7 Geležinkelio stotis–Kaniūkai: autobusai nuo Geležinkelio stoties važiuos Vytauto pr., Kęstučio g., Nemuno g., Savanorių pr., Utenos g., Nuokalnės g., Varnių g., Neries krantine, Jurbarko g., Raudondvario plentu.
11 Islandijos pl.–Kaniūkai: autobusai nuo Islandijos pl. iki Savanorių prospekto važiuos S. Žukausko g., P. Lukšio g., toliau – Tvirtovės al., Neries krantine, Raudondvario plentu.
Keičiami autobusų maršrutai
20 autobusų maršrutas dalinamas į du atskirus: 20 Kauno pilis–Prezidento V. Adamkaus gimnazija maršrutu autobusai nuo Kauno pilies stotelės Šv. Gertrūdos gatvėje iki Prezidento V. Adamkaus gimnazijos stotelės važiuos įprasta 20 maršruto trasa; 20B P. Vileišio tiltas–Partizanų g. maršruto autobusai nuo P. Vileišio tilto stotelės Jonavos gatvėje (ties verslo centru „Dokas") iki Partizanų g. stotelės važiuos įprasta 20 maršruto trasa.
21 autobusų maršrutas trumpinamas iki P. Vileišio tilto stotelės Jonavos gatvėje: 21 Saliai–P. Vileišio tiltas maršrutu autobusai iki Panerių gatvės važiuos įprasta trasa, toliau – Varnių ir Jonavos gatvėmis.
31 autobusų maršrutas dalinamas į du atskirus: 31A Technikumo g.–S. Dariaus ir S. Girėno g.–Kauno pilis ir 31B Jurbarko g.–Mega. 31A maršruto autobusai visomis savaitės dienomis nuo Technikumo g. iki Kauno pilies važiuos įprasta 31 autobusų maršruto trasa; 31B maršruto autobusai važiuos Brastos g., Jurbarko gatve, toliau – įprasta 31 maršruto trasa.
23, 37, 39, 40, 57G maršrutų autobusai iki ir nuo Centro važiuos Savanorių pr., Utenos g., Nuokalnės g., Varnių gatve, toliau – įprastais maršrutais.
44 autobusų maršrutas koreguojamas ir užsibaigs Vilijampolėje: 44 Liucijanavos g.–Varnių g. maršrutu autobusai iš Romainių, nuo Liucijanavos gatvės iki Brastos g. stotelės važiuos įprasta trasa, o toliau – Neries krantine iki Varnių gatvės.
47 autobusų maršrutas dalinamas į du atskirus: 47 Kleboniškis–P. Vileišio tiltas autobusai iš Kleboniškio iki P. Vileišio tilto stotelės važiuos įprasta 47-ojo maršruto trasa; 47B Kauno pilis–Onkologijos ligoninė maršrutu autobusai nuo Kauno pilies stotelės Šv. Gertrūdos gatvėje važiuos iki E. Ožeškienės g. stotelės, toliau – įprasta 47-ojo maršruto trasa iki Onkologijos ligoninės.
48 autobusų maršrutas trumpinamas iki Kėdainių g. stotelės: 48 Raudondvaris–Kėdainių g. maršruto autobusai įprasta trasa vyks iš Raudondvario tik iki Kėdainių g. stotelės.
Keičiami troleibusų maršrutai
2 maršruto troleibusai iki Vilniaus g. stotelės važiuos įprasta trasa, toliau – Gimnazijos g., Šv. Gertrūdos g. iki Savanorių prospekto ir likusiu įprastu maršrutu.
10 maršruto troleibusai visomis savaitės dienomis iki Vilniaus g. stotelės važiuos įprasta trasa, toliau – Gimnazijos g., Šv. Gertrūdos g. iki Savanorių prospekto ir likusiu įprastu maršrutu.
5 troleibusų maršrutas trumpinamas iki Vilniaus g. stotelės: 5 Petrašiūnai–Vilniaus g. maršruto troleibusai iki Vilniaus g. stotelės važiuos įprasta trasa, toliau – Gimnazijos g., Šv. Gertrūdos gatve iki E. Ožeškienės g. stotelės ir likusiu įprastu maršrutu.
Nutraukiami maršrutai
27G autobusų ir 7 bei 11 troleibusų maršrutų eismas laikinai nutraukiamas.