Mokestis – 2 eurai

Sumažintos taršos zonos įrengimas Kauno mieste buvo numatytas dar 2019-aisiais Darnaus judumo plane. Pastaruoju metu sistemą išbandžius, jau rytoj ji pradės veikti, kai už pravažiavimą teks susimokėti. Iki šiol tokia rinkliava rinkta nebuvo.

Kauno miesto savivaldybė skelbė, kad mokestis nebus didelis ir sieks 2 Eur už pravažiavimą.

Aiškinta, kad Šv. Gertrūdos, Gimnazijos–Birštono g. bei Karaliaus Mindaugo pr. prieigose vairuotojus pasitiks 10 transporto priemonių atpažinimo vietų. Jos įrengtos A. Jakšto, M. Valančiaus, Kumelių, M. Daukšos, J. Jablonskio, Kurpių, Palangos, L. Zamenhofo gatvėmis, taip pat Karaliaus Mindaugo prospekto prieigose ties Aleksoto gatvele.

Mokamas įvažiavimas į Kauno senamiestį

„Paprastai tariant, sumažintos taršos zonos mokestis taikomas tik už tranzitą – nuo įvažiavimo iki išvažiavimo. Senamiesčio teritorijoje užsibuvus ilgiau nei valandą, toliau tereikės susimokėti už likusį stovėjimo laiką“, – Kauno savivaldybės pranešime spaudai sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Jis tikslino, kad didelė dalis automobilių pro senamiestį pravažiuoja tranzitu, o tai paralyžuoja siauras gatveles, dėl ko susidaro spūstys.

Tikslinta, kad atsiskaityti už paslaugą bus galima mobiliosiomis programėlėmis, SMS žinutėmis arba tinklalapyje parkavimaskaune.lt.

Tiesa, už pravažiavimą mokėti reikės ne visiems. Tiems, kurie minėtoje zonoje turi nekilnojamo turto, galios lengvatos. Jų sulauks ir elektromobilių savininkai, specialios tarnybos, neįgalieji.

Vilnius ir Klaipėda laukia

Vilniaus miesto savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas tikino, kad mažos taršos zoną preliminariai planuojama įvesti Vilniaus senamiesčio dalyje, tačiau daugiau informacijos kol kas jis neturintis.

Kol kas nėra nuspręsta tiek dėl teritorijos, kurią ši zona apims, dydžio, tiek ir dėl konkrečių priemonių, kurios bus taikomos taršių automobilių eismui reguliuoti

„Kol kas nėra nuspręsta tiek dėl teritorijos, kurią ši zona apims, dydžio, tiek ir dėl konkrečių priemonių, kurios bus taikomos taršių automobilių eismui reguliuoti“, – teigė jis.

Klaipėdos miesto savivaldybės transporto skyriaus vyr. specialistė Lina Žemaitytė taip pat tikino, kad artimiausiu metu pokyčių Klaipėdoje dėl mažos taršos zonų nebus.

„Klaipėdos miesto darnaus judrumo plane yra numatytos perspektyvinės mažos taršos zonos senamiestyje ir Smiltynėje, taip pat numatytas mažos taršos zonų įgyvendinimo laikotarpis 2025-2030 metais“, – teigė ji.

Gali nukentėti vartotojai ir verslas

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) ir jos atstovaujamos platformos „Wolt“ bei „Bolt“ siųstame spaudos pranešime teigė, kad nenumačius tam tikrų lengvatų nukentės tiek verslas, tiek vartotojai.

Aiškinta, kad nuo rugpjūčio 1 d. kurjerių, pavežėjų ir automobilių dalijimosi platformų automobiliams kiekvieną kartą įvažiavus į Senamiestį bus taikomas 2 Eur mokestis, o tai gali lemti mažesnį šių paslaugų prieinamumą ir paslaugų kainų augimą.

Teigta, kad kurjeriai, išvežiojantys maistą, per valandą gali suvažinėti į Senamiestį ir atgal 4-5 kartus, o pagal naująją tvarką už kiekvieną tokį įvažiavimą reikės susimokėti.

Eismas Kauno senamiestyje

Anot LVK, dėl to didės restoranų kaštai ir kainos vartotojams, kris Senamiesčio restoranų konkurencingumas, bus mažiau patogu naudotis automobilių dalijimosi ir pavėžėjimo paslaugomis, skatinančiomis palikti automobilį namie ir taip mažinančiomis kietųjų dalelių taršą, mažinančiomis parkavimo vietų užimtumą.

„Mūsų duomenimis, žiemos sezono metu užsakymai išsinešimui gali sudaryti iki 50 proc. restoranų gaunamų pajamų. Kitaip nei vasarą, kai apie pusė užsakymų pristatoma dviračiais ar paspirtukais. Žiemą kurjeriai daugiausiai užsakymus veža automobiliais, nes esant sudėtingoms oro sąlygoms mikromobilumo transporto priemonės dažnai gali būti netinkamos naudoti.

Jeigu automobiliams, kuriais pristatomas maistas ar prekės, bus pradėtas taikyti 2 Eur mokestis, tai reikšmingai didins užsakymų kaštus. Turime įvertinti naujų apribojimų poveikį pristatymo paslaugas teikiančioms įmonėms ir rasti sprendimus, kitaip nukentės verslas, kurjeriai ir, galiausiai – vartotojai“, – teigė „Wolt Baltics“ generalinis direktorius Mantas Lomsargis.