„Turime gana įdomią situaciją – autobusai nevažiuoja, nes nėra keleivių, o keleiviai nevažiuoja, nes nėra autobusų. Taip gali ir suktis be pabaigos. Dėl to nuo balandžio vidurio kiekvieną savaitę atnaujiname vis naujus maršrutus. Galvojame, kad pirmi turime sulaužyti šį ciklą ir pradėti važiuoti, kad susigrąžintume keleivius.
Akivaizdu, jog esame ir situacijos įkaitai – studentai mokosi nuotoliniu būdu, darbdaviai darbą organizuoja iš namų, nemažai lankytinų objektų, įstaigų dar nėra atnaujinę veiklos. Didelei daliai keleivių tiesiog neliko poreikio keliauti. Tikimės, karantinui švelnėjant ir šylant orams, žmonės pajudės”, – sakė „Kautros” bendrovės marketingo vadovas Mindaugas Sakalauskas, dar paminėjęs, jog 18 proc. apklaustųjų šiuo metu autobusais keliauja įprastu dažnumu.
Pasak įmonės pranešimo, paklausus keleivių, kurios, jų manymu, viruso prevencijos priemonės autobusuose yra efektyviausios, daugiausiai atsakymų sulaukė autobuso salono dezinfekavimas (79 proc. atsakiusiųjų). Antras populiariausias atsakymas (64 proc.) – autobusų vėdinimas, trečias (59 proc.) – kaukių dėvėjimas autobuse.
„Pasigirdus kalboms apie viruso plitimą, iš karto pradėjome autobusų dezinfekavimą. Ir tikėtina, jog šiais metais nenustosime to daryti. Vėdiname autobusus, vairuotojai toliau dėvi ir dėvės apsaugines kaukes. Manau, dezinfekcinis skystis autobusuose taps įprasta norma – bent šiais metais autobusuose turėtų likti, jis gana populiarus tarp keleivių. Dėl kitų apsaugos priemonių, tikimės, po truputį bus švelninama situacija. Svarbu, kad būtų naudojamos efektyviausios prevencijos priemonės”, – sako „Kautros” atstovas.
Anot apklausos rezultatų, daugiausiai respondentų (33 proc.) autobusais keliauja darbo reikalais, 31 proc. apklaustųjų lanko artimuosius, 23 proc. – poilsiauja. Vežėjų nuomone, jei kelionės dėl mokslų ir artimųjų lankymo sustoję, tai neabejojama, jog šylantys orai ir prasidedantis vasaros sezonas paskatins žmones keliauti.
„Į pajūrį susisiekimas nuo šios savaitės bus visas atnaujintas. Ši vasara bus kitokia, bet noriu tikėti, kad žmonės po ilgo karantino norės vasarą prasiblaškyti, pakeisti aplinką. Svarbu tai daryti atsakingai ir saugiai”, – pažymėjo M. Sakalauskas.
„Kautra“, kaip teigiama bendrovės pranešime, jau yra atnaujinusi per 60 proc. tarpmiestinio susisiekimo reisų. Tai – didžiausias skaičius, lyginant su kitų tarpmiestinio susisiekimo autobusais keleivius vežančių įmonių veiklos duomenimis šiuo metu Lietuvoje.