Spėjama, kad pirmiausia tokiais lėktuvais ims naudotis verslininkai ir turtingiausieji.
„Pirmieji bus verslininkai ir patys turtingiausieji, kurie geriausiai supranta greičio vertę ir pasirengę už tai mokėti“, – tvirtina investicijų bendrovės, besispecializuojančios aviacijos sektoriuje, „Metropolis Group“ vadovas Andrew Goldbergas.
Šiuo metu tokius lėktuvus kuria mažiausiai dvi bendrovės.
Nevadoje dirbanti bendrovė „Aerion“ kuria 110 mln. dolerių (305 mln. Lt) vertės 12 vietų verslo klasės lėktuvą, kuris galės skristi 536 metrų per sekundę greičiu. Tai maždaug du kartus greičiau nei 65 mln. dolerių (180 mln. Lt) kainuojantis „Gulfstream G650“. Skaičiuojama, kad skrydis iš Niujorko į Londoną šiuo lėktuvu nuo septynių valandų sutrumpėtų iki vos daugiau nei keturių.
„Tai verslas, yra paklausa. Žmonės nori greičiau pasiekti kelionės tikslą“, – teigia „Aerion“ rinkodaros ir komunikacijos vadovas Jeffas Milleris.
Bendrovė jau turi kelias dešimtis naujovės nekantriai laukiančių klientų, neseniai pasirašytas techninio bendradarbiavimo susitarimas su „Airbus“ – bendrove, sukūrusia „Concorde“. Jie tikisi naujos kartos viršgarsinį lėktuvą pristatyti jau 2022 metais.
Bostone esanti bendrovė „Spike Aerospace“ kuria panašų lėktuvą, kuris keleivius galės skraidinti taip pat greitai kaip ir konkurentų kuriama naujos kartos oro transporto priemonė – 1,6 macho (1,6 karto greičiau už garsą) greičiu. Savo svetainėje internete „Spike Aerospace“ giriasi, kad keleiviai net nepajus, kad kelionės tikslą pasiekė greičiau už garsą.
Šiems lėktuvams gali pavykti tai, kas pakišo koją XX amžiaus 7-ojo dešimtmečio „Concorde“ – viltys dedamos į naujoves aerodinamikos srityje bei technologijų ir naujų medžiagų galimybes, padėsiančias sutaupyti degalų ir pinigų. Kol kas belieka planuoti maršrutus.
Didžiausias kliuvinys, kišantis koją viršgarsiniams lėktuvams – smūginė arba garsinė banga, susidaranti lėktuvui išvystant viršgarsinį greitį. Šis garsas toks pat garsus kaip griaustinio griausmas. Jis nedingsta visą laiką, kol lėktuvas skrenda tokiu greičiu. Dėl šios priežasties ilgą laiką viršgarsiniai skrydžiai virš didžiosios dalies Amerikos ir kitų šalių teritorijų buvo draudžiami.
Tiek „Lockheed Martin“, tiek „Boeing“ sprendimų, kaip sumažinti garsinę bangą, ieško kartu su NASA. NASA manymu, pastebimas daug vilčių teikiantis progresas. Gali būti, kad po 2022 metų tokius skrydžius bus galima vykdyti ir virš žmonių gyvenamų teritorijų. Atsivertų daug naujų maršrutų galimybių.
„Lockheed“ taip pat turi viršgarsinio lėktuvo modelio idėją. Projektas vadinasi N+2. Šis lėktuvas taip pat galėtų 1,6 karto viršyti garso greitį, tačiau jis būtų skirtas komercinėms skrydžių bendrovėms. Skelbiama, kad toks lėktuvas skrydžio iš Niujorko į Los Andželą laiką nuo penkių valandų sutrumpintų iki pustrečios.
Spėjama, kad keliones šiuo lėktuvu įpirks tik turtingiausieji. Nepaisant to, yra vilties, kad vieną dieną viršgarsiniais lėktuvais galės naudotis ir visi norintieji.
A.Goldbergas sako, kad per ateinančius 20-25 metus technologijos suteiks galimybių skraidyti lėktuvais, garso greitį viršysiančiais net du kartus. Iš Niujorko į Pekiną jie nuskris vos per 3,5 valandos, o skrydis kainuos tiek pat kiek skrydis įprastu keleiviniu lėktuvu. Specialistai teigia, kad tai įmanoma. „Lockheed“ neseniai išbandė bepilotį lėktuvą „HTV-2“, kuris geba net 20 kartų viršyti garso greitį. Skrendant tokiu greičiu, iš Niujorko Los Andžele būtų galima atsidurti vos per 12 minučių.