Autobuso keleiviai buvo išlaipinti, kurie savarankiškai pasiekė Vilniaus autobusų stotį, o vairuotojui surašytas administracinio nusižengimo protokolas ir paskirta 2500 eurų bauda.
Iki šios dienos LTSA patikrino 47 Baltarusijoje registruotus autobusus, kurie reguliariais bei nereguliariais reisais vežė keleivius iš Lietuvos į Baltarusiją ir atgal. Po patikrinimų beveik visuose fiksuoti pažeidimai.
24 atvejai, kai įmonės keleivius iš Baltarusijos į Lietuvą vežė be kelionės leidimų, o 25 – rasta vairavimo ir poilsio pažeidimų.
„Matome, kad manipuliuojama keleivių vežimo pobūdžiu: traktuojama, kad veža keleivius užsakomuoju reisu, tačiau patikrinus išaiškėja, kad tai reguliarusis reisas, o tai yra pažeidimas. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai traktuojama, kad vežama bendra žmonių grupė (ekskursija), tačiau į vieną pusę vežami vieni keleiviai, o išvažiuoja atgal į Baltarusiją – kiti žmonės. Tai grubus Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Baltarusijos Respublikos Vyriausybės susitarimo „Dėl tarptautinio vežiojimo automobiliais“ pažeidimas“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.
Pernai Baltarusijos keleivių vežėjai buvo identifikuoti kaip keliantys daug rizikų, todėl LTSA nuolatos tikrina, kaip šie laikosi reikalavimų. Pažeidimų skaičiai nemažėja, todėl ir ateityje patikrinimų tik daugės.
Už tokius pažeidimus skiriama nuo 2500 iki 3000 eurų bauda. Už pakartotiną tokio pobūdžio pažeidimą bauda skiriama nuo 3000 iki 3500 eurų.
Tarptautinį keleivių vežimą tarp Lietuvos Respublikos ir Baltarusijos Respublikos reglamentuoja tarpvalstybinis Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Baltarusijos Respublikos Vyriausybės susitarimas dėl tarptautinio vežiojimo automobiliais.
Vykdant nereguliarius keleivių vežimus, vežėjas turi gauti leidimą vykdyti konkrečią kelionę. Šių leidimų kvotomis, vadovaujantis susitarimo nuostatomis, šalys pasikeičia kiekvienas metais, tačiau nuo Rusijos karo Ukrainoje pradžios 2022 m. vasario 24 d. leidimais vykdyti nereguliarius keleivių vežimus su Baltarusija nesikeičiama.