Žadama, kad naujasis „Boom“ lėktuvas galės pasiekti 2695 kilometrų per valandą greitį. Tai du kartus viršija garso ir 2,6 kartų – bet kurio kito lėktuvo pasiekiamą greitį, o iš Niujorko į Londoną nuskristi būtų galima per 3,4 val., iš San Francisko į Tokiją – per 4,7 val., o iš Los Andželo į Sidnėjų – per 6 val., praneša CNN.
Taigi standartiškai septynias valandas trunkantis skrydis virš Atlanto vandenyno sutrumpėtų net perpus. Nors 5 tūkst. JAV dolerių (4483 eurus) kainuojančios kelionės pigia pavadinti tikrai nebūtų galima, pasaulio verslo elitui tai nebūtų itin didelė suma.
Šis pasiūlymas sudomino garsųjį britų verslininką Richardą Bransoną – jo vadovaujama „Virgin Group“ iš anksto užsisakė 10 tokių lėktuvų. Jei sandoris įvyks, jo vertė sieks 2 mlrd. JAV dolerių (1,79 mlrd. eurų). Taip pat 15 „Boom“ lėktuvų jau užsisakė neįvardijamas Europos vežėjas, o tai reiškia galimą 5 mlrd. JAV dolerių (4,48 mlrd. eurų) sandorį. Nepaisant šių įspūdingų sumų viršgarsinių keleivinių lėktuvų realybė toli gražu nėra tokia įspūdinga.
Denveryje įsikūrusi „Boom“ lėktuvų gamintojų bendrovė vis dar projektuoja trečios pakopos lėktuvo prototipą, kuris į orą pakils ne anksčiau 2017 m.
Šios įmonės vykdomasis direktorius ir įkūrėjas Blake‘as Schollis neseniai leidiniui „Fortune“ teigė negalintis pasakyti, kad šie lėktuvai bus paruošti komerciniams skrydžiams vykdyti. Taigi kol kas šis projektas – vienas iš daugelio naujų viršgarsinių ir hipergarsinių lėktuvų projektų, kurių kūrėjai žada trumpesnes keliones, tačiau nė vienas iš šių lėktuvų dar nepasiekė pakilimo tako.
Kaip gi „Boom“ planuoja pasiekti savo tikslų ir kaip ketina išvengti spąstų, į kuriuos pateko įspūdingas, tačiau pasmerktas jo pirmtakas „Concorde“? Tam ketinama pasitelkti aerodinamiką, anglies pluoštą, naujausią variklių technologiją ir išmanesnę verslo strategiją. Siekiant sumažinti svorį lėktuvui gaminti ketinama naudoti ne aliuminį, o anglies pluoštą.
Keleivių sėdynes gaminti ketinama panašias į standartines šiuolaikines verslo klasės salono sėdynes, taigi jokių atlenkiamų lovų ar blizgučių tikrai nebus.
Be to, lėktuve bus vos 40 sėdimų vietų, o tai reiškia, kad lėktuvą užpildyti skrydžiui bus kur kas paprasčiau nei pagal daug kainavusią „Concorde“ 100 vietų strategiją. Sėdynės bus suskirstytos į dvi eiles, taigi kiekvienas keleivis gaus vietą, kuri bus prie lango ir tuo pačiu prie praėjimo. Be to, pagaliau būtų išvengta kovos dėl vietos ant porankių.
Maža to, pro lėktuvo langus atsivers įdomus vaizdas, nes siekiant sumažinti skrydžio trukmę planuojama, kad lėktuvas pakils į daugiau nei 18 kilometrų aukštį ir keleiviai galės matyti Žemės reljefą.
Buvęs „Amazon“ vykdomasis direktorius šiam projektui įdarbino buvusius NASA, „Boeing“ ir „Lockheed“ darbuotojus, o patarėju pasirinktas JAV astronautas Markas Kelly. „Virgin Group“ atstovas patvirtino, kad šios bendrovės padalinys „Space Company“ teiks inžinerines, konstravimo ir gamybos paslaugas, atliks bandomuosius skrydžius.
„Concorde“ buvo tiesiog per brangus skraidyti, nes reikėjo užpildyti 100 vietų po 20 tūkst. JAV dolerių už kiekvieną“, - aiškino B. Schollis. „Reikia sumažinti bilietų kainą, o lėktuvą padaryti reikiamo dydžio, kad būtų įmanoma užpildyti vietas“, - pridūrė jis