Vasarą pradėta testuoti naujovė konkrečiuose aštuoniuose traukinio reisuose tarp Vilniaus ir Kauno parodė, kad mažesnė bilieto kaina skatina keleivius pirkti traukinio bilietus iš anksto. Traukinių užimtumas 8 traukiniuose su dinamine kainodara padidėjo maždaug 20 proc. per pirmąsias kelias šio pilotinio projekto laikotarpio savaites lyginant su tuo pat 2023 m. laikotarpiu.

Vilnius–Kaunas–Vilnius yra populiariausias maršrutas, kuris sudaro 35,8 proc. nuo visų vietinių vežimų, juo 2024 m. sausio-rugsėjo mėnesiais vyko 1,35 mln. keleivių.

Tęsiant pilotinį dinaminės kainodaros projektą, nuo šiol dinaminė kainodara veiks 20 reisų maršrute Vilnius–Kaunas–Vilnius.

Padidinus reisų skaičių nuo 8 iki 20 populiariausiame Lietuvos maršrute, bus galima analizuoti didesnio skaičiaus keleivių įpročius ir juos įvertinus atlikti reikiamus pokyčius, o keleiviai turės daugiau galimybių pirkti bilietus pigiau. Taip pat, dinaminė kainodara padeda valdyti traukinių užimtumą dienos bėgyje, keleiviai, kuriems nėra svarbu keliauti piko metu, gali rinktis mažiau užimtus maršruto reisus.

Traukinių stotis Vilniuje

„Mūsų siūlyta naujovė akivaizdžiai pasiteisino, keleiviai yra linkę planuoti kelionę traukiniu iš anksto, jeigu yra galimybė nusipirkti bilietą pigiau. Tad nusprendėme nelaukiant pilotinio projekto pabaigos, didinti reisų skaičių, kur taikysime dinaminę kainodarą ir skatinsime pirkti bilietus ne paskutinę minutę, o kelionę planuoti iš anksto.

Matydami traukinių užimtumą iš anksto, galėsime efektyviau valdyti keleivių srautus, pritaikyti riedmenis, užtikrinti dar kokybiškesnį aptarnavimą“, – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.

Bilietų kainos

Vienkartinių bilietų su dinamine kainodara pardavimai jau prasidėjo. Keleiviai pardavimo platformoje išskleidę pasirinktos dienos reisus matys pigesnių bilietų pasiūlymus. Įvedus dinaminę kainodarą, perkant bilietus, išliks ir visos galiojančios komercinės nuolaidos ir lengvatos. Perkant bilietus į šiuos traukinius likus mėnesiui iki numatomos kelionės pradžios, bilietai kainuos iki 40 proc. mažiau.

Pavyzdžiui, už antros klasės bilietą vietoje 8 Eur ankščiau bilietus perkantys keleiviai mokės 4,80 Eur, o ekspreso traukinyje 2 klasės bilietas kainuos 6 Eur, įprasta bilieto kaina siekia 10 Eur.

Bilietų kiekis, kuriems taikoma dinaminė kainodara yra ribotas, todėl išpirkus šiuos bilietus, bilietų kaina palaipsniui augs ir pasieks reguliarią bilieto kainą, kuri taikoma maršrute Vilnius–Kaunas–Vilnius.

Dinaminės kainodaros projektą 20 traukinių planuojama testuoti iki pat gruodžio mėnesio vidurio. Tuomet bus priimti sprendimai dėl dinaminės kainodaros įvedimo didesniame traukinių skaičiuje bei kituose maršrutuose.