Be paaiškinimų atšaukė skrydį į Lietuvą
Su tokia problema susidūrė Nerijus, norėjęs iš Airijos per Londoną skristi į Lietuvą.
Birželio 1 d. per bilietų paieškos platformą „Skyscanner“ vyras pirko bilietus iš Airijos į Lietuvą. Kadangi tiesioginio skrydžio į Lietuvą nebuvo, buvo siūloma kelionė per Londoną. Skrydis turėjo įvykti pirmadienį, birželio 8 d. iš Airijos Korko miesto į Londoną su pigių skrydžių bendrove „Ryanair“, o tuomet iš Londono Lutono oro uosto su kita oro bendrove – „Wizz Air“ – į Vilnių.
Deja, skrydis buvo atšauktas dėl Nerijui nesuprantamų priežasčių. Vyras taip pat tikina nežinantis, kad kompensuos patirtus nuostolius.
„Ketvirtadienį ryte gavau el. laišką, kad „Wizz Air“ skrydis atšaukiamas. Žinoma, be jokių paaiškinimų, kodėl. Mano pirmasis skrydis į Londoną su „Ryanair“ taip pat netenka prasmės.
Svarbiausia, kad skrydį atšaukė ketvirtadienį ryte, bet trečiadienį apie 20 val. Lietuvos laiku bilietais dar buvo prekiaujama per „Skyscanner“. Kai parašiau į jų feisbuko paskyrą, bilietai mįslingai pradingo“, – pasakoja Nerijus.
Vyras priduria, kad jo draugui nutiko tokia pati situacija – įsigijęs bilietą skrydžiui iš Ispanijos į Lietuvą, praėjusią savaitę jis taip pat buvo atšauktas.
„Kadangi tai taip pat buvo kelionė su keliomis skrydžių bendrovėmis per keletą šalių, buvo prarasti visi kiti bilietai. Kiek žinau, jie net nesiruošia skristi, o pardavė bilietus, paskui siūlo vaučerius ateities kelionėms, ir dar, žinoma, išbrangusioms, todėl vaučerio sumos skirtumą reikės padengti. Visiška betvarkė, savivalė ir žmoniu apgaudinėjimas“, – pasipiktino pašnekovas.
Antradienį vyras pasakojo Dubline laukiantis kito skrydžio per Nyderlandus su „Ryanair“ ir „airBaltic“. Nerijus viliasi, kad bent šių skrydžių niekas neatšauktų.
„Wizz Air“: pinigai bus grąžinti per 30 dienų
„Wizz Air“ paaiškino, kad keleivio skrydis iš Londono Lutono oro uosto į Vilnių atšauktas dėl koronaviruso apribojimų.
„Avialinijoms atšaukus skrydį, keleiviui automatiškai grąžinama 120 proc. sumokėtos sumos į jo „Wizz Air“ sąskaitą, taip pat keleivis gali pasirinkti 100 proc. sumos grąžinimą: pinigai grąžinami į banko kortelę arba pervedami į banko sąskaitą“, – rašoma bendrovės komentare.
Šiuo atveju keleiviui esą buvo grąžinta 120 proc. sumokėtos sumos į jo „Wizz Air“ sąskaitą, ir jis birželio 3 d. pasirinko pinigų grąžinimą. Faktinę grąžinimo sumą aviakompanija sumokės per 30 dienų.
Narkevičius: skrydžių bendrovės elgiasi neetiškai
Gegužės pabaigoje susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius kalbėjo, kad kai kurios skrydžių bendrovės, parduodančios bilietus į skrydžius, kuriems vykdyti nėra gavusios Lietuvos Vyriausybės leidimo, elgiasi neetiškai, rašė BNS.
„Mes žinome šitą informaciją, į mus kreipėsi ne vienas pilietis, kad jau išpirko bilietus, o mes neva neleidžiame tuos skrydžius įvykdyti. Manau, kad čia aviakompanijos nelabai elgiasi etiškai, nes pirmiausia reikėtų gauti leidimą, o paskui jau pardavinėti bilietus“, – anksčiau LRT radijui sakė J. Narkevičius.
Pasak jo, skrydžių bendrovių atstovai tvirtina, kad tokiu būdu jie siekia išsiaiškinti tokių skrydžių poreikį ir tik po to teikti prašymą leisti juos vykdyti.
„Mes stengiamės per mūsų specialistus atkreipti dėmesį, kad neklaidintų žmonių, nes žmonės planuoja savo lūkesčius ir laiką, o paskui dėl pandemijos situacijos leidimo negalima išduoti“, – tvirtino ministras.
Bilietus į skrydžius, pavyzdžiui, Londono kryptimi, savo interneto svetainėse parduoda bendrovės „Wizz Air“ ir „Ryanair“.
Aviacijos ekspertas: bendrovės nesiekia apgaudinėti keleivius
Šveicarijos aviacijos duomenų rinkimo ir analizės bendrovės „Ch-Aviation“ rinkodaros vadovas Simonas Bartkus tokią situaciją vertino blogai, tačiau sakė manantis, kad tai lemia ir dėl koronaviruso pandemijos susidariusi sudėtinga situacija.
„Aš nemanau, kad tai yra tikslinis noras apgaudinėti keleivius ar panašiai, aš manau, kad oro kompanijos nėra pratusios ir prisitaikiusios prie to, kad šiais netikėtais laikais yra įvairios procedūros, atskiri leidimai reikalingi skirtingose šalyse“, – sakė S. Bartkus.
Pasak jo, kol kas nėra ir aiškumo, kiek laiko galios tvarka, kad skrydžiams vykdyti reikia gauti leidimą.
„Oro bendrovėms kaip ir neuždrausta tuos bilietus pardavinėti. Juos turbūt būtų galima pardavinėti rugpjūčio ar rugsėjo mėnesiams, nes tikėtina, kad galbūt ta situacija pasikeis ir grįšime prie senos tvarkos, kai tų leidimų ir nebereikės. Atsiranda toks neapibrėžtumas, kad rugsėjo mėnesiui lyg ir būtų galima, tada kyla klausimas, ar būtų galima birželio mėnesiui“, – teigė S. Bartkus.
Anot Visuomenės informavimo grupės dėl COVID-19 vadovo Giedriaus Surplio, reguliariems skrydžiams leidimą išduoda Užsienio reikalų ministerija Vyriausybei leidus, o nereguliariems užsakomiesiems skrydžiams – Lietuvos transporto saugos agentūra.
„Užsienio reikalų ministerija prieš teikdama siūlymus konsultuojasi su Sveikatos apsaugos ministerija, su epidemiologais, stebi situaciją tose šalyse, iš kurių norima atnaujinti reguliarius skrydžius“, – sakė G. Surplys.
Kur šiuo metu vykdomi skrydžiai
Lietuvoje oro erdvė keleiviniams skrydžiams ir keltams buvo uždaryta balandžio 4-ąją, tačiau palaipsniui švelninant karantino sąlygas skrydžiai pradedami atnaujinti. Šiuo metu reguliarūs keleiviniai skrydžiai į Lietuvą ir iš jos vykdomi su penkiomis užsienio šalimis – Vokietija, Latvija, Estija, Norvegija bei Nyderlandais. Artimiausiu metu planuojama atnaujinti dar kelias kryptis.
Šiuo metu reguliarūs skrydžiai iš Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų ir į juos vykdomi keliomis kryptimis.
Iš Vilniaus „Lufthansa“ skraidina į Frankfurtą, „AirBaltic“ į Rygos, Talino, Oslo, o nuo pirmadienio ir į Amsterdamo, oro uostus, „Wizz Air“ – į Oslo (Sandefjordo Torpo), Dortmundo ir Eindhoveno oro uostus.
Antradienį „airBaltic“ turėtų atnaujinti skrydžius iš Vilniaus į Paryžių, o Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ – į Bilundą.
Iš Kauno oro uosto „Wizz Air“ skraidina į Bergeno, Eindhoveno, Olesiundo ir Stavangerio oro uostus. Iš Palangos oro uosto „Wizz Air“ skraidina į Dortmundo oro uostą.