„Nuo pat kadencijos pradžios su komanda kėlėme ambicingą tikslą, kad kuo daugiau sostinės gatvių atitiktų optimalų kokybės lygį. Tam pasiekti vadovaujamės gatvių skenavimo su lazerine įranga duomenimis, vietoje duobių taisymo, asfaltuojame ištisas gatvių atkarpas, o darbus deriname kartu su kitomis įstaigomis, kurioms priklauso po gatvėmis esančios komunikacijos. Taip laikini nepatogumai virsta patogesnėmis, sklandesnėmis vilniečių kelionėmis kasdien“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Per ateinančius kelerius metus Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įgyvendinti dar 7 strateginius susisiekimo infrastruktūros projektus.
Šiame sąraše – Nemenčinės pl. rekonstrukcija, kuri bus pabaigta jau šiemet, taip pat Abiejų Tautų Respublikos plento rekonstrukcijai bei Gariūnų–Jočionių sankryžos rekonstrukcijai reikalingų žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, Tarandės g. rekonstrukcijos pabaiga, Mykolo Lietuvio g.–Mokslininkų g. ir Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžos rekonstrukcijoms reikalingų žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros ir kt.
Šiuo metu rengiamasi ir 54 sostinės gatvių rekonstrukcijai, ruošiami rekonstrukcijų projektai. Didžioji dalis rekonstrukcijų projektų prasidės kitąmet. Kartu dėmesys skiriamas ir 40-čiai intensyvaus eismo gyvenamųjų kvartalų gatvių, kurios ilgainiui taps gyventojų poreikius atliepiančiomis miesto gatvėmis.
„Šios modernizuotos gatvės bus skirtos užtikrinti saugumą pėstiesiems ir mikrojudumo transporto naudotojams išnaudojant tą pačią gatvės erdvę ten, kur vyrauja vidiniai namų kvartalai, viešosios įstaigos, yra didelė gyventojų koncentracija. Projektuojant modernizuotas gatves didelis dėmesys bus skirtas gyventojų įtraukimui į sprendimų priėmimą, vyks viešos konsultacijos, apklausos ir kūrybinės dirbtuvės“, – teigiama pranešime.
Informaciją apie remontuojamas gatves ir kitą susisiekimo infrastruktūrą galima rasti žemėlapyje.
Kaip vardijama pranešime žiniasklaidai, per 2024-uosius metus Vilniuje suremontuotos tokios svarbios susisiekimo arterijos kaip Ozo, Ateities, Drujos, Sukilėlių, Subačiaus, Šeimyniškių, Sodų, Liubarto, Buivydiškių, O. Milašiaus, Kareivių, T. Kosciuškos, Justiniškių gatvės, Laisvės pr., Konstitucijos pr., S. Batoro g. atkarpa nuo Drujos iki Rudens g., taip pat nemaža dalis Ukmergės gatvės ir dalis Savanorių prospekto.
Suremontuota ir ilgiausia šiemet planuota – 3 km – kelio atkarpa Žaliųjų Ežerų gatvėje, taip pat 2,12 km ilgio Pramonės g. atkarpa ir Avinėlių g. (1,85 km).
Remontuojant sostinės gatves, ten, kur yra toks poreikis, tvarkomi ir šaligatviai. Jų šiemet suremontuota 61,6 km, iš kurių – 8 km granitinių šaligatvių įrengti reprezentacinėse miesto vietose.
Dangų atnaujinimo darbai užbaigti ir dviračių takų atkarpose, kurių bendras ilgis – 13,7 km. Dviračių takų rangos darbai įgyvendinti P. Vileišio, Sluškų, Liepkalnio, Fermentų, V. A. Graičiūno, Stasylų, Vinkšnų, Sietyno, Karaliaučiaus, Grigalaukio, Baltupio, Visorių, Helsinkio, Ožkinių, gatvėse, Pilaitės pr., Nemenčinės pl., taip pat Žaliųjų ežerų teritorijoje.
„Kiekvienos gatvės atnaujinimo atveju, asfalto danga ir kiti sprendiniai parenkami individualiai, atsižvelgiant į konkrečios gatvės atkarpos intensyvumą ir tenkančią apkrovą. Didžiausio intensyvumo gatvėse viršutiniam asfaltbetonio sluoksniui naudojami polimerų priedai, kurių dėka viršutinis dėvimas sluoksnis tampa atsparesnis didesniam automobilių srauto intensyvumui.
Visiems atliktiems viršutinio sluoksnio remonto darbams taikomas 3 metų garantinis laikotarpis, o jeigu klojama dviem arba trimis sluoksniais, taikomas 5 metų garantinis laikotarpis. Dėl to atsiradusius defektus darbus atlikęs rangovas privalo tvarkyti savo lėšomis, o savivaldybei tai papildomai nekainuoja.
Prioritetas atnaujinant dangas teikiamas pačios prasčiausios būklės gatvėms, kurių sąrašas sudaromas remiantis gatvių skenavimo rezultatų analize. Vilniaus gatvės skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą“, – rašoma pranešime.