„Yra didelė rizika, kad nespėsime, kol nepasibaigė teismai. Negalima tiksliai pasakyti, priklausys, kai turėsime rangovą, ar jis sutiks padaryti greičiau“, – pirmadienį Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitečio posėdyje teigė Kelių direkcijos Išmaniųjų transporto sistemų ir kelių apmokestinimo departamento direktorius Darius Ražinskas.
„Baigsis teismai (dėl Kelių direkcijos nutraukto konkurso – BNS) mėnesio pabaigoje, konkursas bus atnaujintas ir pirkimai tęsiami, tikimės juos greit pabaigti ir turėti sutartį“, – pridūrė jis.
Kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė BNS pranešė kad šiuo metu dėl teismų sustabdytas informacinės sistemos sukūrimo ir įdiegimo konkursas.
Pasak jos, netrukus pakartotinai bus skelbiamas ir eismo kontrolės įrangos konkursas.
„Šis pirkimas yra reikalingas, bet tiesiogiai perėjimo datos nuo laikinės (e. vinjetės) prie atstūminės (e. tolling) rinkliavos neįtakoja“, – teigė Kelių direkcijos atstovė.
Dabar numatoma, kad apie 40 mln. eurų kainuosianti GNSS (palydovinės navigacijos) sistema turėtų pradėti veikti 2023 metais.
Ją įdiegus rinkliavos dydis priklausys ne nuo laiko, o nuo nuvažiuoto atstumo. Įmoka bus skaičiuojama atsižvelgiant į automobilio tipą ir išmetamų teršalų kiekio standartus. Mokestis bus imamas tik už važiavimą valstybinės reikšmės magistraliniais keliais.
Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų.
Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ nepatenkinta būsima nauja tvarka. Anot jos atstovų, ji iki 20 kartų išaugins kelių mokestį, kartu augs transporto kaštai, o tai nuguls ant vartotojų pečių.
Tokią sistemą jau taiko Vokietija, Slovakija, Belgija, Vengrija, Čekija, Lenkija, Bulgarija, Rusija, ketina prisijungti Danija ir Ukraina.