VPT išvadose teigiama, kad pirkimo vykdytojas pasitarimo protokole sutarties vykdymą apibrėžė kitomis sąlygomis, nei nustatyta pradinėje sutartyje, ir tokiu būdu faktiškai iš esmės pakeitė sutartį.
Nurodoma, kad netinkamas pirkimo planavimas, pirkimo objekto nustatymas lėmė, kad pirkimo vykdytojas organizavo dar kelis papildomus pirkimus, o tai žymiai padidino pirkimo objekto pradinę vertę bei sudarė prielaidas neracionaliam lėšų naudojimui.
LAKD vadovas sako, kad estakados sutarties vertė dėl papildomų pirkimų nekinta.
„Pačios estakados vertė yra 4,7 mln. eurų, pasirašyta su rangovu. Estakados sutarties vertė nekinta nė vienu euru. Estakada ir bus pastatyta už tuos 4,7 mln. eurų. Lyginant su projekto paskaičiavimais 2014 m., estakados numatoma skaičiuota kaina iš 5 siūlomų variantų pigiausia buvo 12,3 mln. eurų.
Mes kalbame apie kelią, kuris yra už estakados link Šilutės, tam reikėjo atlikti papildomus tyrimus. (...) Spekuliacija, kad tie tiekėjai, kurie nelaimėjo šito konkurso, jie neva buvo tai įsivertinę. Kelių direkcija turėjo visus techninius pasiūlymus, ir šis konkursas buvo su projektavimu, jie turėjo nurodyti, kokius darbus įsivertino, ir jų pasiūlymuose šie darbai nėra atspindėti“, - teigė V. Andrejevas.
Pasak LAKD vadovo, direkcija teisingai pasielgė vykdydama konkursą iš atskirų pirkimų.
„Kelių direkcija teisingai pasielgė atsakydama konkurse į klausimą, kad darbai bus perkami atskiru pirkimu, kuriame galės dalyvauti visi pirkėjai. Čia pagrindinis laimėjimas, nes bendrai papildomų visų darbų vertė sudaro apie 7 mln. eurų. Būtų nesąžininga, jeigu mes pirminio konkurso metu būtume atsakę, kad pirksime tai, kas laimės pirmą sutartį. To neįvyko, mes skelbėme atvirą konkursą, kuriame dalyvavo 3-4 pirkėjai, ir mes pasiekėme rezultatą, galų gale net kaina žymiai mažesnė už tą, kuri buvo pirminiais paskaičiavimais“, - teigė V. Andrejevas.
Krašto kelias Šilutė-Rusnė yra vienintelis kelias, vedantis į Rusnės salą. Žemiausią jo 400 metrų ilgio ruožą kiekvieną pavasarį ir rudenį užlieja Nemuno žemupio Atmatos upės potvynis, todėl apie 40 dienų per metus kelias būna nepravažiuojamas lengvaisiais automobiliais.