Svarbiausiame šalies kelyje Vilnius – Klaipėda, prie Kaune įsikūrusio pramogų ir laisvalaikio centro „Mega“ prasidėję kelio platinimo darbai jau beveik baigti.
Ką tik atidarytos abi kelio kryptys. Tiek sostinės, tiek ir Klaipėdos kryptimi vystantys vairuotojai gali važiuoti tiesiai, nebereikia manevruoti laikinais pravažiavimais.
Jau gretai šiame kelio ruože eismo sąlygos dar pagerės, tačiau ar spūstys nesiformuos kitose judraus kelio Vilnius – Klaipėda vietose?
Eismas visomis juostomis vyks jau nuo gruodžio vidurio
Kaune, Šilainių pakraštyje, kur susikerta „Via Baltica“ magistralė ir pagrindinė šalies transporto arterija, kelias Vilnius – Klaipėda, milžiniškos automobilių spūstys jau seniai tapusios itin opia problema.
Įvykus bent menkiausiam eismo įvykiui vairuotojai ilgam stringa grūstyse, kurios nusidriekia net kelis kilometrus.
Dalis šių problemų turėtų išnykti jau artimiausiu metu. Beveik baigtas 17 mln. eurų vertės projektas, kurio metu iki dviejų papildomų eismo juostų Vilniaus bei Klaipėdos kryptimis išplatintas prie „Megos“ esantis transporto mazgas.
„Šioje atkarpoje eismas be jokių apribojimų, visu pločiu bus leidžiamas nuo gruodžio 15 dienos. Po to darbus atliekantis rangovas darys technologinę pertrauką ir viską baigs, kai tai daryti leis oro sąlygos. Sutartyje numatytas terminas darbams – kitų metų balandžio pabaiga“, – DELFI sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie susisiekimo ministerijos direktorius Vitalijus Andrejevas.
Jis minėjo, kad kitiems metams liks baigiamieji darbai – šalikelėse sėjama žolė, sodinami želdiniai, įrengiami kelio ženklai bei ženklinamas kelias. Yra tikimybė, jog šiais metais dar ne visur bus spėta pakloti viršutinius asfalto sluoksnius, tad šie darbai taip pat nusikeltų kitiems metams.
Esminiai pokyčiai – atskiriami tranzitiniai ir vietiniai srautai
17 mln. eurų vertės darbus atlieka, prie „Megos“ esantį transporto mazgą rekonstruoja Kelių direkcijos skelbtą konkursą laimėjusi bendrovė „Fegda“.
Jos atstovai yra minėję, jog bene didžiausiu iššūkiu tapo milžiniškų transporto srautų suvaldymas. Darbų metu eismas stabdomas nebuvo, remontuojant vieną kelio pusę automobiliai nukreipiami kita puse.
Baigiant šių metų darbus, jau uždaryti laikini pravažiavimai į priešingą eismo pusę. Tiek nuo Vilniaus, tiek nuo Klaipėdos atvykstantys vairuotojai gali savomis eismo juostomis važiuoti tiesiai.
Tačiau vairuotojai dar negali pajusti visų rekonstruotų transporto mazgo privalumų. Kelininkams toliau dirbant, eismas vyksta tik dvejomis eismo juostomis abiem kryptimis. O nuo gruodžio vidurio, kaip jau buvo minėta, ketinama į abi puses atverti po keturias eismo juostas.
Esminė šio transporto mazgo rekonstrukcijos detalė yra ta, jog vietinis, miesto transportas bus atskirtas nuo pro Kauną vykstančio ir čia nesustojančios tranzitinio. Dėl to ketinama padidinti šioje vietoje leidžiamą greitį, padidės automobilių srautų pralaidumas.
Situacija iš esmės pasikeis tik pastačius naują tiltą
Praplatinus prie „Megos“ esantį transporto mazgą, esminės šie pokyčiai neturės vykstantiems nuo Vilniaus link Klaipėdos.
Problema ta, jog pagrindinė šalies transporto arterija, kelias A1 per Nerį driekiasi dviem gana siaurais A. Meškinio tiltais, kurie neoficialiai dar vadinami Kleboniškio tiltu. Akivaizdu, jog dviejų eismo juostų kiekviena kryptimi tikrai per mažai, tad šalia jų turėtų iškilti ir trečiasis tiltas. Konkursą jo statybai yra laimėjusi bendrovė „Kauno tiltai“.
Pasak Kelių direkcijos vadovo V. Andrejevo – naujasis tiltas pagal statybos sudėtingumą – analogų šalyje kol kas neturintis objektas. Jį pastačius bus imtasi kitų darbų. Vidurinį tiltą ketinama platinti iki keturių eismo juostų.
„Kitas, kiek vėliau statytas tiltas dar turi apie 40 metų tarnavimo resursą, jis bus remontuojamas“, – sakė V. Andrejevas.
Preliminari 5 metus truksiančio projekto vertė siekia 100 mln. eurų, iš kurių apie 60 mln. eurų numatyti tiltų ir viadukų statybai.
Sumažės apkrovimas Kauno gatvėms
Nors darbai baigiami tik viename ruože, pokyčius turėtų pajusti ne tik keliu Vilnius – Klaipėda pro Kauną vykstantys vairuotojai. Viliamasi, jog praplatinus kelią prie „Megos“ pagerės situacija ir kai kuriose Kauno gatvėmis.
„Pasibaigus rekonstrukcijai, pokyčius pajus visas Kaunas. Nes atliekant darbus, dalis vairuotojų šią vietą aplenkdavo ir vykdavo per miestą“, – DELFI sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Anksčiau savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriui vadovavęs P. Keras minėjo, kad transporto srautai buvo išaugę pagrindinės miesto arterijose – Savanorių bei Taikos prospektuose, taip pat šalia „Megos“ esančio Šilainių rajone – Baltų prospekte ir Varnių gatvėje.
„Atidarius šią kelio atkarpą miesto viduje situacija tikrai pagerės, o kalbant apie mazgą – tai tik pirmas rekonstrukcijos etapas. Kol nebus atlikta tiltų per Nerį rekonstrukcija, viso efekto gyventojai tikrai nepajus“, – sakė P. Keras.
Eismą stabdys „piltuvo efektas“
Kauno savivaldybės atstovas vylėsi, kad jau gretai turėtų sumažėti automobilių eilės, susidarančios vykstant magistrale „Via Baltika“ nuo Marijampolės link Klaipėdos. Šioje vietoje platinamas viadukas, įrengiamos papildomos eismo juostos.
Šiuos darbus atliekančios bendrovės „Autokausta“ atstovai informavo, jog darbų liko nedaug, viskas vyksta neatsiliekant nuo sutartyje numatytų terminų.
P. Keras sakė, kad po transporto mazgo rekonstrukcijos padidėjus jo pralaidumui, eismą gali trikdyti vadinamas piltuvo efektas, nes tiltų per Nerį plotis lieka toks, koks ir buvęs.
„Sunku būtų tikėtis, kad rytinio piko metu nesiformuotų spūstys. Esminiai pasikeitimai turėtų įvykti tik visiški pabaigus šį projektą, kai bus pastatytas naujas tiltas ir rekonstruoti jau esantys“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas P. Keras.
Kada prasidės tilto statybos – dar nėra aišku
Kelių direkcijos skelbtą naujo tilto per Nerį statybos konkursą laimėjusios bendrovės „Kauno tiltai“ atstovai į klausimą, kada prasidės darbai, tiksliai atsakyti dar negali. Viliamasi, kad juos pavyks pradėti dar šiais metais.
„Šiuo metu vyksta darbo projekto parengimo darbai. Tilto statybos parengiamieji darbai nedelsiant bus pradėti tik gavus statybos leidimą bei perėmus statybvietę. Kol kas statybos leidimo nesame gavę, tačiau tikimės jo sulaukti artimiausiu metu“, – sakė bendrovės „Kauno tiltai“ Tiltų statybos aikštelės ir statinio vadovas Kęstutis Stankus.
Pasak bendrovės atstovo, pradėjus statybas, neišvengiamai kils tam tikrų nepatogumų vairuotojams.
„Tilto statybos metu bus užtikrintas transporto eismas viena kryptimi dvejomis juostomis, tačiau minimalių eismo ribojimų neišvengsime. Pagrindiniai darbai vyks greta eismo, tačiau numatyti laikini kelio krašto atitvėrimai“, – sakė „Kauno tiltai“ Tiltų statybos aikštelės ir statinio vadovas K. Stankus.