Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas ir įmonės „Standart taksi" vadovas Ričardas Kriukovas tikina, kad Vilniuje dirbančių taksi vairuotojų nesumažėjo, net priešingai – vairuotojai skundžiasi, kad jiems trūksta užsakymų.
„Vairuotojai skundžiasi, kad dabar kelias valandas laukia iškvietimų, kai anksčiau per valandą nuveždavo vieną ar kelis asmenis“, - sako jis.
Tačiau tai niekaip neveikia jų darbo piko metu: užsakymų netrūksta. Pašnekovas pataria, kad keleiviams verta žinoti, kada taksi vairuotojai turi daugiausiai darbo ir į tai orientuotis kviečiantis automobilį.
„Piko metas yra apie dvyliktą valandą nakties, nes nuo 23.30 iki 1 val. venas po kito leidžiasi keli lėktuvai, visuomeninis transportas jau nevažiuoja ir žmonės ima kviesti taksi, - teigė R. Kriukovas. - Kitas dalykas, tuo metu užsidaro iki 12 valandos dirbančios kavinės, barai, restoranai, tad taksi reikalingi paskutiniams klientams ir įstaigos darbuotojams grįžti namo.“
Tuo metu besikviečiantiems taksi gali tekti laukti 30-40 minučių. Šiek tiek automobilio gali tekti palaukti iki 7.30 - 9 val., ar 16.30 - 18.30 val., nes tuo metu mieste yra daugiau automobilių, susiformuoja jų grūstys. Tokiu atveju taksi automobilio gali tekti palaukti apie pusvalandį.
Pasak jo, įtakos taksi užimtumui turi ir renginiai mieste, pavyzdžiui, tarptautinės konferencijos.
„Daugiausiai konferencijų vyksta pavasarį, užsieniečiai naudojasi beveik vien taksi. Darbo būna tikrai daug, kai konferencijos vyksta, pavyzdžiui, „Litexpo“ parodų rūmuose“, - teigė jis.
Taksi įmonių darbuotojų profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Gediminas Sabaitis primena, kad aršiausias piko laikas taksi vairuotojams yra iš penktadienio į šeštadienį: daugiausiai iškvietimų fiksuojama nuo penktadienio 17 valandos iki šeštadienio 6 valandos ryto.
„Kiek gali tekti laukti taksi, priklauso ir nuo to, kur žmogus kviečia automobilį. Pavyzdžiui, norint, kad taksi atvažiuotų į Grigaičius, gali tekti ilgai palaukti, jei apskritai ten kas nors važiuos”, - svarstė jis.
Pašnekovas mano, kad taksi vairuotojų ir automobilių pastaruoju metu Vilniaus mieste nesumažėjo, bet persiskirstė proporcijos: daugiau vairuotojų pasirinko dirbti šešėlyje, t. y. su baltais automobilio numeriais. Jis sako, kad tokie neteisėtai dirbantys taksistai dažniausiai klientų ieško tiesiog gatvėje. Be to, su taksi verslininkais konkuruoja įmonės, nurodančios, kad teikia „automobilių nuomą su vairuotojais“.
„Mokesčių inspekcija nieko negali padaryti dėl automobilių nuomos su vairuotoju, jiems veikti leidžia įstatyminė bazė“, - kalbėjo G. Sabaitis.
DELFI skelbė, kad iki 2012 m. reformos, taksi verslininkų duomenimis, Vilniuje dirbo apie 1,5 tūkst. taksistų, tačiau prasidėjus reformoms jų sumažėjo iki 900.