Apie tai Kinijos geležinkelių įmonė „China railway container transport corp.“ (CRCT) pranešė klientams Lietuvoje.

„Įspėjame, jog dėl susiklosčiusios tarp Lietuvos ir Kinijos politinės situacijos bus atšaukiamas tiesioginis traukinys (suplanuotas rugpjūčio 28 dieną – BNS). Taip pat pranešame, jog visi tiesioginiai traukiniai į Vilnių rugsėjo mėnesiui taip pat bus atšaukiami iki tolesnių žinių iš CRCT“, – rašoma laiške, kurį matė BNS.

Lietuvos atstovai Kinijoje kol kas sako negavę jokios oficialios žinutės apie šių traukinių atšaukimą. Lietuvos transporto atašė Kinijoje Ramūnas Rimkus sako, kad toks kinų sprendimas greičiausiai yra politiškai motyvuotas.

„Dauguma didelių Kinijos įmonių yra valstybinės, jų vadovai bijo savo pozicijų. Dėl šios priežasties, kai tik išgirdo apie mūsų šalių santykių atšalimą ir atšauktą konsultacijoms Kinijos ambasadorių, neilgai reikėjo laukti, kol jos net neprašytos parodys savo lojalumą“, – BNS sakė R. Rimkus.

„Prarasti tuos kelis eurus atšaukus tiesioginius reisus į Lietuvą jiems atrodo gerokai saugesnis variantas negu užsitraukti partijos rūstybę“, - pridūrė jis.

Logistikos bendrovės „ACE logistics“, gabenančios prekes iš Kinijos, Jūrų ir geležinkelių transporto skyriaus vadovas Tomas Jankauskas sakė, kad toks Kinijos sprendimas sukels nepatogumų, tačiau nepadarys daug žalos.

„Prieš pradėdami vežti prekes traukiniais iš Kinijos į Vilnių, mes juos kelerius metus vežėme į Lietuvą per Lenkiją. Greičiausiai dėl šios situacijos bent kurį laiką prekių srautai vėl turės būti nukreipti į šį maršrutą“, – BNS sakė T. Jankauskas.

„Prekių pristatymo laikas bus šiek tiek pailgintas ir padidės transportavimo išlaidos, nes viskas turės būti pristatyta sunkvežimiais iš kitos šalies. Tačiau tai neturės įtakos pačiam prekių srautui“, – pridūrė jis.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis praėjusią savaitę sakė, kad yra ženklų, rodančių, kad didėjanti įtampa tarp Vilniaus ir Pekino gali sumažinti krovinių vežimą traukiniais iš Kinijos. Kartu jis pabrėžė, kad Lietuvos ir Kinijos ekonominiai ryšiai yra gana silpni.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška taip pat sakė, kad šiam tranzitui „yra tam tikrų kliūčių“, tačiau tai yra nereikšmingi kiekiai.

Reguliarūs krovininiai traukiniai iš Kinijos į Vilnių buvo pradėti teikti 2020 m.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (961)