Apie tai, kokie ateinantys metai gali laukti visų vairuojančiųjų, buvo kalbamasi laidoje DELFI 11.
Mokesčio nėra, bet rezultatai matyti
Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis laidoje kalbėjo, kad trečiąjį šių metų ketvirtį automobilių rinkoje matyti pokyčiai, kurie, kaip svarstė, galimai yra susiję su valdžios planuojamu taršos mokesčiu.
Jo teigimu, po truputį Lietuvoje mažėja įvežamų dyzelinių automobilių bei jaučiamas proporcingas jų sumažėjimas.
„Anksčiau būdavo taip, kad keturi iš penkių automobilių į Lietuvą įvežtų pastoviai registracijai būdavo dyzeliniai, o dabar jų – mažiau negu trys.
Taip pat po truputį jaučiasi įvežamų automobilių amžius, nors didžiausia įvežamų automobilių dalis išlieka 11-15 metų amžiaus grupės“, – teigė jis ir pridūrė, kad į šalį šiandien atkeliauja mažiau senesnių mašinų, o lietuviai, ko gero, jau išgirdo, ką valdžia norėjusi pasakyti.
Kalbant apie elektromobilius, jų šalyje, kaip tikino, nėra daug, vos 1250.
„Su jais yra „skystai“, jie – brangūs, o pirkėjai jau apsisprendę nesirinkti benzininio ar dyzelinio automobilio“, – tikino ekspertas.
Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys sakė pastebintis, kad nors žmonės labiau ieško benzinu varomos mašinos, šiandien vis dar daugiau perka dyzelines mašinas. Tiesa, anot jo, vidutinė suma, kurią šiandien mašinoms išleidžia pirkėjai, svyruoja apie 5 tūkst. Eur.
Paklaustas, ar lietuviai yra linkę dažnai keisti savo automobilius, asociacijos vadovas sakė, kad iki šiol tai vykdavo gana dažnai, mat nusipirkę senesnes mašinas ir joms netrukus pradėjus byrėti, jie būdavo priversti persėsti į kiek geresnių metų modelius.
Nuo kitų metų – naujovės
V. Baršys prasitarė, kad kitąmet vairuotojai ir pardavėjai gali sulaukti ir taip plačiai spaudoje iki šiol neminėtų naujovių, tarkime, naujos transporto priemonių savininkų apskaitos sistemos.
„Planuojama tokia sistema, kurios Europoje dar niekas neturi. Panašu, kad būsime pirmieji.
Tai tokia sistema, kai kiekvienas įvežamas automobilis turės gauti savo papildomą prie kėbulo numerio kodą ir tik su tuo kodu tu galėsi pardavinėti automobilį“, – sakė jis.
Viskas atrodytų maždaug taip, kad internetu turėtų būti užpildoma forma, kurioje nurodoma, koks automobilis buvo įsigytas ir už kiek, o „Regitra“, kaip aiškino V. Baršys, matytų tikslią įsigijimo sumą.
„Ji matys, kad tu už tą automobilį mokėjai 5 tūkst. Eur, o ne 2, ne 3, ne 8, tai tą šešėlio „pagavimo“ klausimą turėtų išspręsti“, – teigė jis ir tikino, kad su sistemos įdiegimu atsirastų daugiau skaidrumo, būtų matoma ir kas transporto priemonę į šalį įvežė.
„Bus paprasčiau sekti automobilių judėjimą rinkoje, nes dabar galima tą automobilį perleisti kažkam, o niekas nežino nei kieno jis buvo, kas atsitiko. O bus normali sistema, kad Petras pardavė Jonui.
Pirkėjui apsisaugoti viskas skamba labai gerai, tik klausimas, kaip tai techniškai bus įgyvendinta. Svarbu, kad pati sistema valstybei daug nekainuotų, nes jei administravimas kainuos daugiau nei ištrauks iš šešėlio, tai gal neverta“, – kalbėjo asociacijos vadovas ir prasitarė, kad be specialaus numeriuko galimai mašinos parduoti nebūtų galima ir jokiame automobilių pardavimų portale.
Autoplius.lt atstovas M. Buzelis tokius kitąmet galimai laukiančius pokyčius taip pat įvertino teigiamai.
„Tų verslininkų, kurie dirba sąžiningai atžvilgiu, tai būtų sveikintina idėja. Šešėlio mažinimas – viešas interesas, kad automobiliai būtų parduodami skaidriau, kad pardavus nekokybišką automobilį asmuo galėtų kreiptis į vartotojų teises“, – sakė jis.
Tiesa, visgi V. Baršys neslėpė, kad naujoji sistema pokyčių atneštų ir į automobilių kainas.
„Sistema automobilių kainai atsilieps neženkliu augimu, nes jeigu jūs pirkdavote, o kažkas taupydavo mokesčius, tai ir jūs sumokėdavote mažiau“, – prognozavo jis ir tikino, kad brangimas nebus didelis ir svyruos nuo 100-300 Eur.
Jo žiniomis, šiandien dėl įstatymo projekto dar deramasi, tačiau jis, kaip sakė V. Barštys, galėtų būti įgyvendintas 2020-ųjų viduryje.
Daugiau apie tai skaitykite čia.
Jau dabar atsikrato taršių automobilių
Laidoje buvo kalbama ir apie automobilių taršos mokestį, kurį antradienį balsuodamas Seimas grąžino tobulinti.
M. Buzelis sutiko, kad dyzelinis automobilis išmeta daugiau kietųjų dalelių, tačiau tikino, kad jis dažnam Lietuvos vairuotojui yra vienintelis logiškas pasirinkimas, jeigu mašina naudojamasi intensyviai.
„Taip yra, nes mažesnis degalų suvartojimas tiesiog atsiperka ir dėl mažesnio degalų suvartojimo apsimoka rinktis dyzeliu varomą automobilį, o lietuviai tai skaičiuoja“, – sakė jis, o taip pat pridūrė, kad apynaujai dyzeliniai automobiliai tikrai nėra kažkoks blogis, kokiu stengiamasi juos parodyti.
V. Baršio manymu, valdžios iki šiol siūlytas automobilių taršos mokestis su tarša neturėjo nieko bendro. Jam pritarė ir M. Buzelis.
„Čia yra ne taršos, o registracijos mokestis. Nieko bendro su tarša tai neturi. Jeigu aš per metus pakeisiu penkis automobilius, tai nereikš, kad aš penkis kartus tiek priteršiu. Manau, kad ne taip pradėta viską spręsti“, – tikino M. Buzelis.
Jis tikino savo aplinkoje girdėjęs ir tai, kad žmonės jau dabar skuba atsikratyti taršesnių dyzelinių automobilių.
„Panašu, kad žmonės yra įbauginti, nes neiašku, ar nuo sausio 1 dienos nereikės pusvelčiui parduoti mašinų“, – dar prieš Seimui atmetant taršos mokesčio įstatymo projektą laidoje kalbėjo jis.