„Naujasis skrydžių valdymo centras – itin svarbus objektas tiek valstybiniu, tiek Europos mastu. Jame bus įdiegta inovatyvi skrydžių valdymo sistema, kuri užtikrins pažangiausią skrydžių duomenų apdorojimą, dinaminį oro erdvės valdymą, sudarys technines sąlygas saugiai ir efektyviai teikti oro eismo paslaugas regione. Projektas bus naudingas ne tik aviakompanijoms, bet ir keleiviams – įdiegus visą įrangą 2019 m., Lietuvos ir Lenkijos oro erdvėje padidės skrydžių saugos lygis ir oro erdvės pralaidumas, sumažės orlaivių užlaikymai, orlaivių skrydžiai taps tiesesni, sumažės jų degalų sunaudojimas bei tarša“, – teigia VĮ „Oro navigacija“ laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas Mindaugas Gustys.

Daugiau nei 6000 kv. m ploto pastatų kompleksas iškils netoli Vilniaus oro uosto – Eišiškių plente, kur šiuo metu veikia „Oro navigacijos“ mokymų centras.

Naujose patalpose įsikurs ne tik modernus regioninis skrydžių valdymo centras, bet ir „Oro navigacijos“ administracija bei mokymo centras.

Naujos skrydžių valdymo sistemos diegimui „Oro navigacija“, konkuruodama su kitų Europos valstybių transporto srities projektais, jau yra gavusi dalinį ES finansavimą.

Naujame skrydžių valdymo centre diegiama sistema yra sudėtinė bendro Lietuvos ir Lenkijos projekto – Baltijos funkcinio oro erdvės bloko (Baltijos FAB) – dalis, kuriuo nuo 2012 m. siekiama užtikrinti saugų, efektyvų bei ekonomišką abiejų valstybių oro erdvės panaudojimą.

Inovatyvių ir maksimaliai tarpusavyje sąveikaujančių skrydžių valdymo sistemų panaudojimas – viena pagrindinių sąlygų įgyvendinant ir visą Europą apimančios „Bendrojo Europos dangaus“ iniciatyvos tikslus: didinant oro eismo valdymo bei oro navigacijos paslaugų veiksmingumą ir mažinant Europos oro erdvės susiskaidymą.

„Įvertinus geopolitinę situaciją ir pokyčius Europos oro eismo vadybos sistemoje, Baltijos FAB apsisprendė skrydžių valdymo sistemas vystyti kartu su pažangiausiais Europos oro navigacijos paslaugų teikėjais. Todėl kartu su Lenkijos oro navigacijos paslaugų teikėju PANSA šiais metais prisijungėme prie tarptautinio technologinio bendradarbiavimo aljanso „iTEC“. Tai leis naujame įmonės centre įdiegti naujausią skrydžių valdymo įrangą, kokią diegs ir kiti aljanso nariai – Lenkijos, Vokietijos, Olandijos, Didžiosios Britanijos, Norvegijos bei Ispanijos oro navigacijos paslaugų tiekėjai“, – teigia M. Gustys.

Naujojo pastato statybos darbai bus atliekami trimis etapais: pirmajame etape bus pastatytas inžinerinis korpusas, antrame – valdymo, t. y. regiono skrydžių valdymo centro korpusas, o trečiame etape – įmonės administracinis korpusas.

Planuojama, kad visi statybos etapai bus įgyvendinti per 12 mėnesių.

Tikimasi, kad moderni skydžių valdymo įranga bus pradėta montuoti jau kitų metų pavasarį, o naujasis centras darbą pilnu pajėgumu pradės kitų metų pabaigoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)