Nuo antradienio, rugsėjo 5 d., šios rūšies transporto priemonių uostamiesčio gatvėse nebeliks. Tiesa, laikinai, iki Naujųjų metų. Apie radikalius pasikeitimus Klaipėdos miesto viešojo transporto sistemoje kalbėta VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ surengtoje spaudos konferencijoje.
Nepratęsė sutarčių
Miesto vadovai tikisi, kad gyventojai didelių nepatogumų nepatirs. Užtat sumažės lenktynių ir avarinių situacijų, kurias dažniausiai sukeldavo minėtųjų transporto priemonių vairuotojai, varžydamiesi dėl keleivių.
Saulius Budinas, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius, patvirtino, kad nuo rugsėjo 4 d. nebeliks maršrutais Nr. 6, Nr. 8 ir Nr. 9 važiavusių taksi. „Klaipėda nuosekliai vykdo viešojo transporto pertvarką, kurios esmė - maršrutinių taksi integracija į Klaipėdos miesto viešojo transporto sistemą. Postūmių tokiam sprendimui tapo Lietuvos Respublikos Aukščiausiojo administracinio teismo išaiškinimas, kurio esmė, kad sutartys su vežėjais buvo pasirašytos neskelbiant konkursų ir pažeidžiant Konkurencijos įstatymą“, - spaudos konferencijoje kalbėjo S. Budinas.
Sutartys su vežėjais buvo pasirašytos prieš penkerius metus. Jos galiojo iki šių metų rugsėjo 4 d. Kadangi jos nebus pratęstos, o vežėjai bus parinkti konkurso keliu, kuris jau yra paskelbtas, senųjų vežėjų tiesiog nebeliks.
Autobusų nepritrūks
Viešąjį transportą Klaipėdos mieste administruojančios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio duomenimis, kasdien maršrutiniais taksi naudodavosi nuo 500 iki 800 keleivių. Tai yra apie 3-4 proc. bendro keleivių skaičiaus.
„Sutartys dėl keleivių vežimo buvo sudarytos su 65 transporto vienetais, tačiau keleivius kasdien veždavo 40 transporto priemonių.
Jie populiariausi būdavo rytinio ir popietinio piko metu. Kompensuodami jų netektį tomis valandomis mes įvesime daugiau ekspresinių autobusų, kurie važiuoja 8E, 5E ir 6E maršrutais. Pirmasis ir trečiasis beveik identiški maršrutinių taksi maršrutams Nr. 9 ir Nr. 6“, - spaudos konferencijoje kalbėjo G. Neniškis.
Maršrutiniai taksi „atgims“ po Naujųjų
Jis taip pat pridūrė, kad visiškai šios rūšies viešojo transporto nėra atsisakoma, tačiau maršrutiniai taksi bus integruoti į bendrą sistemą, juose galios ir specialūs bilietai, o autobusai važiuos ne chaotiškai, o pagal nustatytą grafiką.
„Šiuo metu paskelbtas konkursas vežėjams. Po savaitės dienomis peržiūrėsime vežėjų pasiūlymus, tada paskelbsime nugalėtojus, o po Naujųjų metų į Klaipėdos gatves maršrutiniai taksi sugrįš“, - aiškino G. Neniškis.
Anot jo, konkurse dalyvavo 10 vežėjų, taip pat ir iš Latvijos. Tikimasi, kad naujieji maršrutiniai taksi keleivius vežios šiuolaikiškomis ir tvarkingomis transporto priemonėmis, į kurias tilps 16 keleivių.
Pasak G. Neniškio, nuo kitų metų atsiras ir bendras bilietas autobusui ir maršrutiniam taksi. Tačiau galimybė atsiskaityti grynaisiais pinigais išliks.
Tačiau maršrutiniuose taksi nebus lengvatų.
Jei šiuo metu Klaipėdos gatvėse vienu metu važiuoja apie 40 maršrutinių taksi vienetų, nuo Naujųjų jų liks apie 20-21.