Daugiausiai brangs popieriniai bilietai. Elektroninių vienkartinių kaina nesikeis, o terminuotieji bilietai brangs nedaug.
„Kitais metais viešojo transporto sąnaudos bus 5,5 proc. didesnės negu šiais metais. Kadangi miesto savivaldybė pinigų nuostoliams padengti neturi, ieškome būdų, kaip nedirbti nuostolingai. Geriausia išeitis – peržiūrėti viešojo transporto bilietų kainas“, – aiškina VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.
Iš pradžių svarstyta branginti tik popierinius vienkartinius važiavimo bilietus. Nors jie kioskuose kainuoja brangiau nei elektroniniai, popierinių bilietų vis dar parduodama daugiau; jų dalis tarp vienkartinių bilietų vis dar sudaro 60 proc.
„Mūsų siekis – kad santykis tarp parduodamų popierinių ir elektroninių kartinių bilietų pasikeistų pastarųjų naudai. Todėl vienkartinius popierinius bilietus siūloma branginti nuo 64 euro centų iki 70 eurocentų. Elektroninių kartinių – iš viso nebranginti, jie ir toliau kainuos 52 euro centus“, – aiškina G. Neniškis.
Brangiau kainuos ir iš vairuotojo perkamas bilietas. Dabar jo kaina – 70 euro centų, nuo Naujųjų už bilietą, perkamą iš vairuotojo, gali tekti mokėti 80 euro centų.
„Iš vairuotojų vis dar nuperkama nemaža dalis bilietų. Įvedinėdami eurą, dėl patogesnio apvalinimo šių bilietų kainą sumažinime 7 proc. Po to šių bilietų pardavimas išaugo daugiau nei trečdaliu. Tokia situacija nėra normali, kadangi pagrindinė vairuotojų funkcija – saugiai ir punktualiai vežti keleivius. Todėl šiuos bilietus siūloma branginti labiausiai“, – kalba G. Neniškis.
Šiek tiek – vidutiniškai vienu euru – brangs ir mėnesinis elektroninis bilietas keleiviams, nesinaudojantiems lengvatomis.
„Manome, kad euras per mėnesį nėra tokia didelė suma klaipėdiečiams. Žmonėms, kurie naudojasi įvairiomis transporto lengvatomis, mėnesinio elektroninio bilieto kaina didės dar mažiau“, – sako „Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas.
Brangs ir važiavimas miesto mikroautobusais.
„Pastaruoju metu bilieto kaina, kuri siekia 0,70 euro, akivaizdžiai nepadengia vežėjų sąnaudų. Viena įmonė šiais metais jau bankrutavo. Kiti vežėjai sutinka, kad bilietai brangtų. Tiesa, jie pageidautų, kad važiavimo kaina sudarytų 0,80 ar 0,85 euro, tačiau svarstoma galimybė ją didinti iki 0,90 euro“, – aiškina G. Neniškis.
Jo teigimu, būtų kur kas maloniau miestiečiams pranešti žinią apie pingantį važiavimą viešuoju transportu.
„Konvertuodami litus į eurus, viešojo transporto bilietų kainas apvalinome keleivių naudai. Tokiu būdu patyrėme nemenkų nuostolių. Dėl šios priežasties rezervų toliau išlaikyti dabartines kainas ar jas mažinti nebeturime“, – teigia G. Neniškis.