Prie laivo kylio priklijuota lentelė su monetomis simbolizuoja modernaus beveik 40-ies metrų ilgio ir dvylikos metrų pločio mokslinių tyrimų laivo statybos pradžią.
„Vakarų Baltijos laivų statykloje“ toks katamarano korpuso tipo laivas statomas pirmą kartą, tačiau nėra pats sudėtingiausias. Čia svarbiausia – užtikrinti laivo stabilumą, nes ant denio sumontuotiems įrenginiams jūros dugnui tyrinėti būtina, kad laivas net esant audringai jūrai būtų kuo stabilesnis.
„Tai yra unikalūs, sudėtingi aukštų technologijų laivai. Į tai yra orientuota visa laivų statybos pramonė. Neįkainojama patirtis ir dvigubas džiaugsmas ir laimė statyti vietos užsakovams“, – tvirtina įmonės „Vakarų laivų gamykla“ įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Naujai statomu mokslinių tyrimų laivu, kuris yra Jūrinio slėnio branduolinio kūrimo projekto dalis, bus vykdomi visi okeonografiniai tyrimai. Jie svarbūs Lietuvai, nes padės spręsti pagrindines su Baltijos jūra susijusias problemas.
„Finansuoja Europos struktūriniai paramos fondai. Šita laivo pirmoji dalis su korpusu ir su pradine įranga yra verti virš 30 mln., faktiškai 33,5 mln. litų. Ir jeigu mes dar gausim lėšų, įgysim visą pilną įrangos komplektą, geologinės įrangos, tada šitas laivas kainuos kažkur apie 40 mln. litų“, – tvirtina Klaipėdos universiteto rektorius Vaidutis Laurėnas.
Mokslinių tyrimų laivą, kuriame bus sumontuotos dvi stacionarios laboratorijos ir jame galės dirbti ne tik mokslininkai, bet ir studentai, į vandenį žadama nuleisti po metų.