„Apskaičiavus galimą apyvartą, jei nebūtų tų praradimų naftos produktų ir grūdų, tai uoste galėjo būti apyvarta 51 mln. tonų. Turime neblogą rezervą tokiai apyvartai pasiekti“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį teigė uosto Rinkodaros ir bendrųjų reikalų vadovas Artūras Drungilas.
Anot jo, labiausiai pernai sumenko grūdų bei naftos produktų krova – jų krauta atitinkamai 1 mln. ir 996 tūkst. tonų mažiau nei 2017-aisiais.
Konteinerių per metus perkrauta 8,57 mln. tonų – 2,9 mln. daugiau, trąšų – 14,29 mln. tonų, arba 0,5 mln. daugiau, ro-ro krovinių – 5,25 mln. tonų, arba 324 tūkst. tonų daugiau.
Pasak A. Drungilo, visų Baltijos jūros rytinės pakrantės uostų krova 2018 metais išaugo 6 mln. tonų – labiausiai ją išaugino konteineriai (6,2 mln. daugiau), anglys (3,3 mln.) ir mediena (1,9 mln.). Naftos krova sumenko dešimtadaliu.
Pagal prieaugį Klaipėdos uostas – antras regione po Sankt Peterburgo: atitinkamai 3,4 mln. ir 5,67 mln. tonų daugiau nei 2017-aisiais.
„Tai rodo, kad Klaipėda ir joje dirbančios įmonės (…) yra konkurencingos“, – teigė A. Drungilas.
Šiemet, pasak jo, prognozuojama 46,3 mln. tonų krova.
Rekordinės pajamos
2018 metais Klaipėdos uostas gavo ir rekordiškai daug pajamų – 63,7 mln. eurų, arba 7 proc. daugiau nei 2017 metais, jo ikimokestinis pelnas buvo 34,7 mln. eurų – 9 proc. daugiau.
Uosto direkcijos Ekonomikos ir finansų vadovo Martyno Armonaičio teigimu, pernai augo pajamos iš rinkliavų.
„Praėjusiais metais didėjo laivų skaičius, dėl to atitinkamai gavome ir didesnes pajamas“, – sakė M. Armonaitis.
Uosto kapitono pavaduotojas Eduardas Ringis teigė, kad pernai į uostą įplaukė 355 laivai, kurių ilgis viršija 200 metrų (2017 metais – 267), o bendras įplaukusių laivų skaičius siekė 7,1 tūkst. (6,57 tūkst.).
„Iš laivybos pusės aišku, ką reikėtų iškelti į patį viršų – gale metų patį didžiausią laivą („MSC Ingy“ – BNS) ne tik mūsų uostui, bet ir visam regionui. Mes tapom antru uostu, kuris sugeba priimti tokio tipo laivą ir tai tikrai kelia didelį džiaugsmą savimi ir atliktais darbais“, – sakė E. Ringis.
Anot jo, nepalankios oro sąlygos laivybą trukdė iš viso 109 valandas.
Investicijų planai
Į Klaipėdos uostą 2018 metais investuota 38,8 mln. eurų, o šiemet planuojama investuoti 48,3 mln. eurų.
Per 2019-2022 metus į Klaipėdos uostą numatyta investuoti 477 mln. eurų, iš kurių 93,7 mln. eurų – Europos Sąjungos parama.