Audituotais įmonės finansinių rezultatų duomenimis, 2021 m. Uosto direkcijos pajamos buvo kaip ir 2020 m. – jos siekė 66,1 mln. eurų. Įmonė pernai uždirbo 36,3 mln. eurų pelno prieš apmokestinimą – tai yra 2,67 proc. daugiau nei 2020 m., kai pelnas prieš apmokestinimą siekė 35,4 mln. eurų, pranešime nurodo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.
Siekdama didinti uosto konkurencingumą, sukurti prielaidas pridėtinę vertę kuriančių uosto įmonių plėtrai, Uosto direkcija įgyvendina investicinius projektus. Į infrastruktūros vystymą, kitus projektus pernai įmonė investavo 47,5 mln. eurų, 2,2 proc. mažiau nei 2020 m., kai investicijos siekė 48,5 mln. eurų.
2021 m. daugiausiai lėšų skirta krantinių statybai ir rekonstrukcijai, akvatorijos gilinimo darbams bei geležinkelio kelių statybai ir rekonstrukcijai. Pernai iš viso pastatyta naujų ir rekonstruota 975 m krantinių ir 1 307 m privažiuojamųjų geležinkelio kelių. Didžioji dalis investicijų finansuota Uosto direkcijos nuosavomis ir ES lėšomis, nedidelę dalį sudarė paskolos lėšos.
Uosto direkcija teigia ir toliau nemažinanti investavimo tempų. Įmonės strateginiame veiklos plane numatyta per ketverių metų laikotarpį į uosto vystymą investuoti 350 mln. eurų. Daugiau nei pusę suplanuotų investicinių lėšų numatoma skirti bendro naudojimo uosto prieigos infrastruktūrai plėtoti, apie trečdalį – krantinių rekonstrukcijai bei geležinkelio kelių plėtrai.
Didžiausias dėmesys ir finansiniai resursai yra skiriami uosto infrastruktūros parametrams tobulinti, atsižvelgiant į rinkos tendencijas tiek dėl laivų dydžio kaitos, tiek dėl krovinių regione perskirstymo.
Valentina Gudienė (ELTA)