Per devynis mėnesius skystųjų krovinių krova mažėjo 15,5 proc. iki 6,6 mln. tonų, biriųjų – augo 9,6 proc. iki 16,9 mln. tonų, o generalinių – mažėjo 6,1 proc. iki 11 mln. tonų.
Vien rugsėjį skystųjų krovinių krova mažėjo 34,3 proc. iki 587,1 tūkst. tonų, biriųjų – augo 52 proc. iki 2,4 mln. tonų, generalinių – didėjo 10,7 proc. iki 1,3 mln. tonų.
Drungilas: krovą rugsėjį labiausiai augino grūdai ir birios trąšos
Pasak Artūro Drungilo, tikėtina, kad nei šiemet, nei kitąmet krova negrįš į ikikrizinį lygį, nes sumenkusios konteinerių ir naftos produktų krovos nekompensuos išaugusi grūdų ir trąšų krova.
„Krovą rugsėjį augino grūdai, birios trąšos ir konteineriai su ro-ro. Grūdai su biriomis trąšomis davė didžiausią prieaugį“, – BNS sakė uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius A. Drungilas.
Anot jo, birių trąšų krova per metus augo 0,5 mln. tonų, o žemės ūkio produktų – 240 tūkst. tonų.
Nors bendros krovos rezultatai gerėja, tačiau kol kas neprognozuojama, kad šiemet ar kitąmet krova atsistatys į ikikrizinį lygį. Pasak A. Drungilo, didelės įtakos šiemet tam turi sumenkusi konteinerių ir naftos produktų krova.
„Žemės ūkis mums šiemet pagerins bendrą žemės ūkio produktų rezultatą, palyginti su pernai, bet turime nuo metų pradžios nemenka konteinerių, naftos produktų kritimą – apie 2,3 mln. tonų. Tai yra labai dideli kiekiai ir vien grūdais to nekompensuosi“, – sakė jis.
„Augimo mes neprognozuojame nei šiemet nei kitais metais, nes vis dėl to pakankamai didelę dalį turime tranzitinių krovinių uoste, ne vien Baltarusijos. Matome, kas vyksta, uostai kai netenka krovinių, jie savo valstybių krovinius bando prisitraukti. Be to, kaimynai, Rusija, jie didina pajėgumus savo uostų“, – pridūrė jis.
Vis dėlto A. Drungilas sako, kad Klaipėdos uostas išsiskiria tarp Europos Sąjungos uostų – pirmąjį pusmetį krova sumenko apie 6,6 proc., kai ES vidutiniškai kritimas siekė 12 proc. Anot jo, tam įtakos turi Klaipėdos uosto krovinių diverisfikacija.
„Nesame priklausomi nuo kažkurios vienos krovinio rūšies. Yra šešios krovinių rūšys, specializuoti terminalai. (...) Jei yra susvyravimas, tai kiti kroviniai paprastai gali kompensuoti“, – teigė A. Drungilas.