Vis dėlto Mobilumo pakete, pasak A. Kubiliaus, yra tokių dalykų, su kuriais negalima sutikti.
„Pavyzdžiui, reikalavimas, kad vilkikai grįžtų. Čia yra ateinama iki absurdo“, - „Žinių radijo“ laidoje „Opozicija“ komentavo A. Kubilius.
Tačiau, pasak jo, kitus dalykus reikia suprasti, ypač galvojant apie ilgalaikę perspektyvą.
„Jau dabar mūsų vežėjams darosi sunku konkuruoti, pavyzdžiui, su Rumunijos vežėjais, kurių darbo sąnaudos yra mažesnės negu mūsų. Mes turime matyti, kad po gerų 5-10 metų gali ateiti į rinką visi Vakarų Balkanai, (...) ir mes tada atsidursime tų dabar mūsų nemėgstamų vokiečių ar prancūzų vietoje, kurie dabar per Mobilumo paketą bando stabdyti nelabai sąžiningą konkurenciją iš mūsų pusės“, - teigė A. Kubilius.
Jo teigimu, turime suprasti, kad po penkerių metų mes taip pat žiūrėsime į Vakarų Balkanų vežėjus ir naudosimės tuo, prieš ką dabar protestuojame kaip valstybė.
Jis pažymėjo, kad tiek Valstybė, tiek šalies verslas turi žvelgti į ilgalaikę perspektyvą ir jau dabar pradėti tam ruoštis.
ELTA primena, kad balandžio 4 d. EP patvirtino savo poziciją dėl Mobilumo paketo, kuriuo nustatomi reikalavimai ES vežėjams ir vairuotojams, vežantiems krovinius už savo šalies ribų.
Rinkinį sudaro trys teisės aktai: dėl vairuotojų poilsio laiko, dėl vairuotojų komandiravimo ir dėl kabotažinių pervežimų kitos ES šalies viduje. Europarlamentarai balsavo už palankesnes vairuotojų darbo užmokesčio ir poilsio laiko taisykles, trijų dienų limitą kabotažo operacijoms, taip pat veiksmingesnę vairuotojų kontrolę, sakoma EP pranešime.
Kabotažiniai pervežimai - tai transporto operacijos kitoje ES valstybėje po tarpvalstybinio krovinių pristatymo. EP siekia vietoj esamo kabotažo operacijų skaičiaus apribojimo nustatyti trijų dienų laiko apribojimą, taip pat įvesti sienos kirtimo registraciją transporto priemonių tachografais. Pasibaigus minėtam trijų dienų laikotarpiui, transporto priemonė turėtų išbūti savo registracijos šalyje bent 60 valandų, kol ja būtų leidžiama atlikti naują kabotažo operaciją.
Siekdami kovoti su „pašto dėžutės“ bendrovių naudojimu, europarlamentarai siekia įpareigoti krovinių vežimo įmones turėti „esminės apimties“ veiklą ES valstybėje, kurioje jos registruotos.
Minėtos normos turėtų galioti ir pervežimams lengvosiomis komercinėmis transporto priemonėmis, įsitikinę EP nariai.
Europarlamentarai siekia, kad ES darbuotojų komandiravimo taisyklės, numatančios deramus atlyginimus ir socialines garantijas, būtų taikomos kabotažo ir tarpvalstybinėms transporto operacijoms, išskyrus tranzitą, dvišales operacijas, taip pat vieną papildomą pakrovimą arba iškrovimą kiekviena kryptimi (arba dviem papildomoms operacijoms grįžimo metu, jei važiuojant pirmyn papildomo pakrovimo ar iškrovimo nebuvo).
Siekiant palengvinti vairuotojų darbą ir sumažinti tikrinimo laiką, siūloma pasitelkti daugiau skaitmeninių technologijų. EP taip pat siekia įpareigoti valstybių kontrolės institucijas daugiau dėmesio sutelkti į reikalavimų nesilaikančias įmones, kartu sumažinti atsitiktines geros reputacijos įmonių patikras.
Siekdamos užtikrinti geresnes vairuotojų poilsio sąlygas, įmonės turėtų organizuoti savo tvarkaraščius taip, kad vairuotojai galėtų reguliariai grįžti namo (bent kas 4 savaites). Be to, privalomas poilsio laikotarpis po savaitės darbo neturėtų būti praleidžiamas sunkvežimio kabinoje, įsitikinę europarlamentarai.
Lietuva ir kitos Rytų Europos šalys baiminasi, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į EP dalis. Minėtų šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas EP rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai esą ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei Bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.
EP patvirtinus savo poziciją, savąją turės priimti ir ES Taryba, po to bus galimos ES ir Tarybos derybos.