Pirmadienį 9 val. ryto Lavoriškėse išvažiuoti laukė 130 vilkikų, jų vidutinis laukimo laikas siekia 28 valandas, o Raigarde – 220 vilkikų, laukiančių po 54 valandas – tai ilgiausias laikas. Įprastai ilgiausiai laukti tekdavo prie Medininkų punkto.
Pasak Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovų, Lavoriškėse ir Raigarde paprastai nebūna tokių didelių eilių.
„To priežastys gali būti tai, kad vis daugiau vežėjų, įsiklausę į rekomendacijas rinktis alternatyvius tarptautinius tranzito kelius, tai ir daro. Lavoriškių ir Raigardo pasienio kontrolės punktai yra netoli Lenkijos, tad natūralu, kad vežėjai naudojasi šia galimybe ir renkasi kryptis per Lenkiją“, – BNS pirmadienį sakė „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba.
Anot jo, šias kryptis renkasi ne tik Lietuvos, bet ir užsienio vežėjai, pavyzdžiui, keliaujantys iš Rusijos, Ukrainos, Kazachstano, Uzbekistano.
Kaip BNS pirmadienį informavo Lietuvos muitinės departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Vitas Volungevičius, vilkikai iš Lietuvos į Baltarusiją sklandžiai negali patekti dėl sulėtėjusio Baltarusijos pasienio tarnybų darbo.
„Baltarusijos pusė paprastai priežasčių nekomentuoja“, – sakė V. Volungevičius.
Anot muitinės atstovo, Lietuvos vežėjai, vykstantys Baltarusijos kryptimi, raginami informaciją apie eiles pasienyje sekti Pasienio kontrolės punktų direkcijos interneto svetainėje (https://pkpd.lrv.lt/lt/eiles-pasienyje) arba pasirinkti alternatyvius sienos kirtimo maršrutus.