„Ukrainiečiai kaip alternatyvą Odesai į Lietuvą atveža grūdus, o iš Klaipėdos namo gabenasi dyzeliną, nes jo poreikis Ukrainoje šiuo metu yra milžiniškas ir yra problemų su jo tiekimu“, – BNS sakė E. Lazauskas.
Pasak jo, gegužę krovinių vežimo bendrovei „LTG Cargo“ pradėjus gabenti žemės ūkio produkciją iš Ukrainos į Klaipėdos uostą per Lenkiją, iki rugsėjo pervežta apie 50 tūkst. tonų šių krovinių.
„Pastaraisiais mėnesiais šių krovinių kiekiai yra išaugę ir siekia apie 15 tūkst. tonų per mėnesį, per metus galėtų susidaryti apie 200 tūkst. tonų“, – sakė LTG vadovas.
LTG BNS pranešė, kad nuo gegužės iki rugpjūčio pabaigos iš Ukrainos į Lietuvą atvažiavo 31 traukinys.
E. Lazauskas nenorėjo komentuoti buvusios vienos didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių Birių krovinių terminalas (BKT) akcininko Igorio Udovickio planų, jog BKT galėtų perkrauti apie 1 mln. tonų ukrainietiškų grūdų per mėnesį arba apie 10 mln. tonų iki kitų metų derliaus.
„Sunku komentuoti tokius pareiškimus, nes tam reikia turėti tiek užsakymų. Šiai dienai tie 10 mln. labiau siejami su „Belkalio“ („Belaruskalij“ – BNS) vežtais dešimtimis milijonų tonų ir tiek žinių, nes labai panašūs skaičiai“, – sakė LTG vadovas.
I. Udovickis BNS praėjusį penktadienį pakartojo, kad BKT yra pasirengęs krauti milijonus tonų Ukrainos grūdų, o sprendimą dėl įmonės terminalo naudojimo turėtų priimti Ukrainos pusė.
„„BKT terminalas yra pasirengęs nedelsiant priimti ukrainietiškus grūdus, visi parengiamieji darbai yra atlikti, terminalas yra sertifikuotas grūdams ir kitoms kultūroms krauti, pavyzdžiui, kukurūzams, saulėgrąžoms, rupiniams ir kt. BKT gali priimti ir iškrauti iki 15 geležinkelio sąstatų kasdien ir vienu metu krauti 3 panamax tipo laivus“, – atsakyme BNS teigė I. Udovickis.
Rugsėjo pradžioje jis teigė, jog BKT pasiūlė Ukrainai savo pajėgumus grūdams krauti – milijonus „Belaruskalij“ trąšų iki šių metų vasario krovusi, bet dėl Vakarų sankcijų jų netekusi įmonė galėtų, anot jo, perkrauti apie 1 mln. tonų ukrainietiškų grūdų per mėnesį.
„Lietuvos geležinkelių“ grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė birželį BNS yra sakiusi, kad įmonė į Klaipėdos uostą galėtų vežti daugiausia apie 3 mln. tonų Ukrainos grūdų per metus – šešis sąstatus po maždaug 1300 tonų per parą.
Logistikos ekspertai yra paskaičiavę, kad dabar per Lietuvą galėtų būti vežama tik apie 1 mln. tonų ukrainiečių grūdų per metus, nes šalies logistikos grandinė, pirmiausia geležinkeliai, nepasirengę pervežti didelio jų kiekio.
Tuo metu Klaipėdos uostas, kurio įmonės jau dabar krauna nedaug Ukrainos grūdų, teigia galintis jų krovą padidinti iki 8-9 mln. tonų.