FAA vidaus tyrime nustatė, kad pareigūnai orlaivio sertifikavimo proceso metu pasitikėjo „Boeing“ pateikta informacija apie skrydžio aukščio valdymo sistemą MCAS, dėl kurios, tikėtina, kilo daugiau nei 300 gyvybių nusinešusios tragedijos Indonezijoje ir Etiopijoje, tikino su tyrimo eiga susipažinęs šaltinis.
FAA sertifikavimo metu, „Boeing“ nepažymėjo MCAS sistemos kaip kritinės, kurios gedimas gali lemti viso lainerio žūtį. Kadangi „Boeing“ sistemos nevertino kaip kritinės lėktuvo saugumui, FAA nepasirūpino atidžiau ištirti MCAS veiklos, skelbia verslo laikraštis „Wall Street Journal“.
FAA suteikė „Boeing 737 Max“ sertifikatą 2017-ųjų pradžioje, o pirmuosius komercinius skrydžius lėktuvu pradėta atlikti jau tų pačių metų gegužę. Visgi FAA vidaus tyrime nenustatė, kad „Boeing“ būtų bandęs tyčia suklaidinti reguliuotoją, AFP sakė šaltinis.
FAA atstovų teigimu, teikdama sertifikatą agentūra nenustatė, kad MCAS sistemai reikėtų papildomos patikros.
„MCAS sutrikimai nebuvo vertinami kaip kritiniai, nes jie negalėjo paveikti skrydžio trajektorijos svarbiausioje skrydžio fazėje, kai lėktuvo greitis yra didesnis“, - teigė FAA atstovas spaudai.
FAA vadovas Danielis Elwellas trečiadienį dalyvaus klausymuose Kongrese. Anksčiau vykusiuose klausymuose Kongreso nariai kritikavo FAA dėl pernelyg švelnaus santykio su „Boeing“ ir klausė, kodėl FAA pati paskutinė iš didžiųjų aviacijos reguliuotojų uždraudė „Boeing 737 Max“ lėktuvams skraidyti šalies oro erdvėje.
Po dviejų katastrofų pernai spalį Indonezijoje ir kovo 10 d. Etiopijoje, nusinešusių iš viso 346 žmonių gyvybes, „Boeing 737 Max“ orlaivių skrydžiai yra draudžiami tol, kol bus išaiškintos tikslios tragedijų priežastys.
Preliminarūs juodųjų dėžių duomenys parodė, kad Indonezijos „Lion Air“ ir Etiopijos „Ethiopian Airlines“ pilotų valdomų orlaivių katastrofos galėjo būti panašios.