„Karantinas mums kaip tik atvėrė kelius į tą pačią Europos rinką, kaip bebūtų keista. Daugelis važiuojančių vilkikų sustodavo pasienyje, būdavo didžiulės eilės. Šalys, kai užsidarė, jie patys pamatė, kad geležinkeliais vežimas žymiai efektyvesnis, nes praktiškai prie sienų nestovi. Yra visos muitinės operacijos sudėliotos, kad minimumą laiko būtų užgaišta vežant tą patį kiekį“, – ketvirtadienį teigė E. Lazauskas.
„Iš šios perspektyvos, manau, mums būtent per pandemiją atsirado daugiau galimybių eiti į Europą, nei kad matėme prieš tai“, – pridūrė jis.
E. Lazauskas teigė, kad pandemija paskatino bendradarbiauti vilkikų bei geležinkelių vežėjus.
„Mes nevadiname to perėmimo iš vilkikų vežėjų. Matome tai kaip darbą kartu, bendradarbiavimą su vežėjais. Realiai keičiasi geografija, vilkikų vežėjai daugiau renkasi darbuotis terminaluose. Ilgąją distanciją pasiimame mes, o vairuotojai gali dirbti galiniuose taškuose, kad išvežiotų“, – sakė E. Lazauskas.
„Produktai (pervežti – ELTA) labai įvairūs, pradedant buitine technika, baldais, maisto produktais, alumi“, – teigė bendrovės vadovas.
„LG Cargo“ prognozuoja, kad jei viruso įtaka tęsis iki 2020 metų paskutinio ketvirčio, pervežimų apimtys turėtų kristi iki 51,4 mln. tonų, jei iki metų pabaigos – 48,4 mln. tonų.
Šiemet sausio-gegužės mėnesiais 53 proc. didėjo naftos tranzitas iš Klaipėdos į Baltarusiją, taip pat augo kiniškų konteinerinių traukinių pervežimai.
Tačiau 9 proc. smuko naftos produktų eksportas iš Lietuvos, 42 proc. mažėjo naftos ir naftos produktų tranzitas iš Baltarusijos per Klaipėdos uostą, taip pat 44 proc. krito skaldos importas iš Baltarusijos.
Bendrovė „LG Cargo" praėjusiais metais pervežė 55,2 mln. tonų krovinių.