Visi šie degalai buvo atgabenti iš Lietuvos. Beveik 230 metrų ilgio laivas, atgabenęs 100 mln. litrų degalų, buvo pakrautas kovo pradžioje.

BP kompanijos, importuojančios degalus iš Lietuvos į Naująją Zelandiją, atstovė Diana Stretch pareiškė, kad Lietuva – viena iš nedaugelio pasaulio šalių, iš kur gali būti gabenami degalai į Naująją Zelandiją. Mat Lietuvoje gaminamo mažo sieringumo benzino sudėtis atitinka griežtus tenykščius aplinkosaugos reikalavimus.

„Gamykla Naujojoje Zelandijoje gali pagaminti pusę šaliai reikalingo benzino. Todėl mums tenka importuoti. Reikalavimai degalų kokybei Naujojoje Zelandijoje tokie, kad toli gražu ne kiekviena pasaulio gamykla yra pasirengusi mums tiekti benziną“, – pasakojo D.Stretch.

Europos Sąjungoje (ES) mažo sieringumo degalais privaloma prekiauti nuo 2005 m., nors Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų ES narių, jais pradėta prekiauti gerokai anksčiau, nei įsigaliojo šis reikalavimas. Pirmąją 98 markės benzino partiją su mažesniu sieros junginių kiekiu „Mažeikių nafta“ į Latviją ir Estiją išsiuntė dar 2004 m. Mažai sieros junginių turintis benzinas mažina atmosferos taršą.

„Mažeikių naftos“ atstovas spaudai Jacekas Janas Komaras sakė, kad bendrovė BP yra viena didžiausių naftos produktų užsakovių.

„BP degalus iš mūsų perka šimtais tūkstančių tonų. Turime kelis stambius naftos produktų pirkėjus, kurie perparduoda Lietuvoje pagamintus degalus į visas pasaulio šalis. Taip lietuviški degalai atsiduria Suomijoje, Naujojoje Zelandijoje ar JAV“, – pasakojo pašnekovas.

Prieš kurį laiką „Mažeikių nafta“ nutraukė 92 markės benzino gamybą, tačiau panašų į šį benziną įmonė tebegamina JAV rinkai.