„Per Kauną neįmanoma nutiesti, nes tas kelias, kuris dabar eina („Rail Baltica I“), tai jis daugiau 120 km/h greičiu važiuoti negali. Ten jokių galimybių. Be to, ten jau suprojektuota, greitai jau kroviniai važiuos. Tai bus komerciškai įdomesnis projektas. Ten taip pat „Via Baltika“ kertasi, Kauno oro uostas yra, tai gausis labai geras komerciškai projektas. Todėl greitasis „Rail Baltica 2“ turėtų eiti tiesiai per Vilnių“, - teigė S. Dailydka.

Pasak Lietuvos geležinkelių generalinio direktoriaus, jau statomame ruože nuo Lenkijos sienos iki Kauno didinti traukinių greičio nėra kaip. Tam reikėtų tiesti naują ruožą.

„Tai turėtų būti naujas statinys. Tai kam dar iki Kauno tiesti? Reikia tiesti iki Vilniaus“, - kalbėjo jis.

S. Dailydka taip pat teigė, kad „Rail Baltica 2“ greitajai juostai einant per Vilnių, būtų galima galvoti apie atšakas į Minską, Kijevą. Tai leistų pritraukti didesnį kiekį keleivių.

„Sakyčiau, kad būtų naudingiau tą projektą sutvarkyti komerciškai, kad priartėtų prie ekonominės logikos. Turi būti didelis kiekis traukinių ir keleivių. Reikia gilesnės studijos, ką mes ir ruošiamės daryti. Reikia siekti maksimalaus rezultato, nes valstybė vis vien neišlaikys tos infrastruktūros. Statyba yra brangi, bet dar brangiau kainuos išlaikymas“, - pridėjo jis.

Paklaustas, kodėl estai priešinasi Vilniaus įtraukimui į „Rail Baltica 2“ projektą, S. Dailydka teigė: „Negalvoju, kad jie priešinasi... Sunku pasakyti. Gal tiesiog jie bijo, kad čia bus vilkinama. Jie galutiniame taške, mes – čia, arti. Mes jau turime „Rail Baltica I“. Gal galvoja, kad kažko nedarysime. Manau, kad čia veikia žmogiškasis faktorius, nes jie ten – toli, gal galvoja, kad kada ateis kažkas, pinigų liks ar neliks“.

Primename, kad DELFI jau aiškinosi, kodėl šiuo metu yra paaštrėjusios diskusijos dėl projekto tarp Lietuvos ir Estijos.

Šių metų sausio pabaigoje buvo įregistruota įmonė „Rail Baltica statyba“, kuriai vadovauja Dainius Budrys.

Šiuo metu Seimas yra priėmęs rezoliuciją, numatančią, kad reikia parengti galimybių studiją dėl Vilniaus įtraukimo į „Rail Baltica“ projektą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (455)