„Labai yra prasta situacija, nes yra kelio remontai ir kitos priežastys, todėl tie vagonai juda ne taip, kaip mes norėtume. Situacija yra labai sudėtinga. Esmė, kad trūksta vagonų ir jų apyvartumas nėra toks, kad mes galėtume su savo kiekiais daryti normalią apyvartą“, - BNS teigė Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos direktorė Dalia Ruščiauskienė.

Anot jos, grūdų perdirbėjai ir eksportuotojai praėjusį penktadienį buvo susitikę su „Lietuvos geležinkelių“ atstovais, tačiau situacija per savaitgalį nepagerėjo - grūdų vežimo vagonai toliau juda lėtai ir grūdininkai jų negali pakankamai išnaudoti. D. Ruščiauskienė pridūrė, kad šiuo metu yra grūdų vežimo pikas, vėlavusi javapjūtė ir lietingi orai paskatino didesniu grūdų vežimo tempus, todėl reikia, kad vagonai galėtų būti panaudoti kuo dažniau.

Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos direktorė teigė, kad greitam grūdų vežimui į Klaipėda reikėtų papildomų 100-200 vagonų

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Mantas Dubauskas BNS sakė, kad šiuo metu Lietuvoje yra 1607 grūdų vežimui skirtų vagonų. Antradienį Lietuvą turėtų pasiekti dar 30 grūdams skirtų vežti vagonų iš Baltarusijos.

„Mes reaguojame į grūdų vežėjų pateikiamą informaciją. Esame pasiūlę vežti grūdus net naktį, jeigu to prireiktų. Dedame visas pastangas, kad vagonai būtų kuo geriau išnaudojami“, - kalbėjo M.Dubauskas.

Jo teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ efektyviai valdo turimus vagonus, todėl grūdų perdirbėjų ir eksportuotojų kaltinimai dėl lėto vagonų judėjimo yra nepagrįsti.

Grūdininkai pastaraisiais metais nesutardavo su „Lietuvos geležinkeliais“ dėl jiems būtino vagonų kiekio. Pavyzdžiui, 2012 metais „Lietuvos geležinkeliai“ per vėlai įspėjo grūdininkus, kad patieks pakankamai vagonų. Dėl to rekordinio grūdų derliaus sulaukę eksportuotojai nebuvo laiku užsakę laivų ir kai kuriems jų juos teko trumpam užlaikyti vagonuose.

Statistikos departamento duomenimis, Lietuvoje pernai grūdų derlius siekė 5,71 mln. tonų ir buvo 12 proc. mažesnis nei 2015 metais (6,52 mln. tonų). Lietuviški grūdai tradiciškai eksportuojami į Iraną, Saudo Arabiją Šiaurės Afrikos šalis bei Vakarų Europos valstybes.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)